Välkommen hit till min blogg -

tisdag 2 september 2008

Ta skydd o Håll i raggen!!

Jisses vet ni vad min matte sysslar med??!! jo hon rycker bort pälsen på benen!! ja nu har hon ju inte så mycket päls somjag har men ändå... hon tog fram en apparat o började kamma benen så hårtussarna åkte omkring.. stod som ett stort moln runt hela henne.. då smög jag ner vid ytterdörren o drog ett badlakan över mej.. icke att hon skulle få gå loss på mej med den dära tröskan.. hmm.. undrar om Filips tröska funkar på samma sätt.. Trolig inte

i går var en riktigt tråkig dag.. jag fick ligga o passa matte så gott somhela dagen.. hon hade feber o ont i ansiktet.. pratade nåt om bihålorna. hmm.. men bi ska man ju akta sej för.. dom har ju en tagg bak i brallan.. kanske matte fått nån sån.. men å andra sidan.. honung är ju gott säger hon.. tänker hon kanske bli självförsörjande med honung?? hon snyter sej ju rätt ofta.. men inte ser det ut som nån honung inte...

ja jag passade henne hela dagen i går o var jätteglad när husse väl kom hem o avlöste mej.. det var en hård dag ska jag tala om... hade jag kunnat så hade jag fått fixa fika o sånt. men nu kan jag ju tyvärr inte öppna kylen... o förstår mej inte på kaffekokaren heller.. jaja.. jag fanns hos henne i allafall.. o värmde hennes fötter o slickade henne i öronen.. idag känner hon sej nog lite bättre eftersom hon tröskade benen.. hon satt ute o åt frukost innan oxå.. gott.... jag fick smaka.

idag ska vi bara ta det lugnt.. jag behöver verkligen vilaut efter gårdagen.. att en matte kan vara sååååå krävande.. jag tror jag ska skicka husse till affären i kväll.. måste ha hem fler tuggeben.. har bara en liten bit kvar.... jag gillar såna dära modell ltie störe... dom varar ett tag.. dom små försvinner jättefort.. men goda är dom

nu ska jag sova innan lunchen...

eder trogne följeslagare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: