Välkommen hit till min blogg -

tisdag 9 september 2008

Hård helg

För er som undrar... o har efterlyst mej.. jag är inte kidnappad eller nåt liknande

och .....Nä det har inte hänt nåt.. men jag har haft fullt upp med att vila i helgen. först i husvagnen o sedan hemma.. för husse har varit inne o lekt med Sagas husse... dom hade 10 års jubileum på firman o husse ville fotografera.. Matte lät honom till och med sova över hos Saga.. jag såg foto.. som Sagas matte tog på morgonen.. Saga låg hos min husse.. hmm... o jag fick ligga här hemma i husses säng o gosa med matte.. härligt o kunna sträcka ut sej riktigt men.. det kändes lite tomt faktiskt... men jaja.. jag är ju van vid att passa matte o gör det så gärna.. det är bara o sätta henne i soffan med en kopp kaffe.. men man måste komma ihåg o inte ta gammal mjölk för då blir hon så pipig o gnällig... men har hon bara sitt kaffe o sin dator.. o får ligga i soffan så är hon rätt snäll..

jag trodde att hon handlat till mej förra veckan.. men nähädå... hon for iväg o in i en affär o .. ja husse var med henne.. ut kom hon med en liten kartong med en pytteliten dator i.. jippi tänkte jag.. äntligen en egen dator.. men tji fick ju jag.. hon har suttit med två datorer i helgen... Pysslingen kallar hon den lille datorn.. hmm hade ju passat mej perfekt.. en eeepc 900 heter den visst.. precis i cockerpoo-storleken..

den är så liten att hon kan stoppa ner den i handväskan.. men.. det är klart där skulle ju jag oxå kunna få plats om hon städat undan där lite... men allt ska ju med... hon har pratat om att skaffa hjul till den.. men vaddå.. dom har ju husvagn.. hmmm

i söndag passade Saga min männuskosyrra.. o dom kom hit o lekte lite med mej.. jisses polare va kul vi hade..

nu ska jag vila lite för nu har jag fått upp matte o hon har kommit i gång nåtsånär.. bikupan verkar ha lugnat ner sej i allafall.. hon surrar inte så mycket längre..

eder härlige vän

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: