Välkommen hit till min blogg -

onsdag 5 november 2008

ren o fin

ja jag o matte är så rena o fina o luktar så gott.. i går när vi hade gått en sväng.. liten skulle det bli men blev en rätt lång när vi väl fick upp farten... då var vi så svettiga så vi gick ner o duschade.. härligt!! jag gillar att duscha.. men det är ju synd att man blir så jättevåt.. fast det är rätt kul.... man kan rista sej o sedan se hur dropparna rinne längs med väggarna. cooooolt...

sedan myste vi resten av dagen..låg en hel del på soffan.... o vi lekte lite leta oxå...

i morse.. jaja.. förmiddags när jag väl fick liv i matte så lekte vi lite leta igen.. fast det tog ett bra tag att få henne o fatta vad jag menade.. jag drog henne i armen o jag pekade på korgen.. o sprang till köket o markerade leversnittspåsen.. till sist så ramlade poletten ner i det trötta rufsiga huvvet... lite tid tar det ju alltid.. men i morse var hon ordentligt svårstartad.. hon ville inte ens leka med mej på gräsmattan.. men ok.. pannbiff fick jag i allafall.. jag får nog lura ut henne ett par ggr till idag.. för den dära pannbiffen var otroligt god.. idag ska dom visst ha nåt kött till middag.. o det betyder att jag oxå får... om nu inte matte häller i en massa lök o kryddor... hmm.. då blir det väl pannbiff igen...

Jag har jagat mysan lite idag oxå.. vi lekte tafatt i köket.. men fick sluta med det när matte kom o ylade o höll fast mej i halsbandet o sa åt mysan att pysa ut.. pysa??!! jisses.. det hade pyssssst o vässsssst om den katten ett bra tag.. trodde nästan att hon gått läck.... fått punka eller nåt.. men nähä.. hon smög i väg som vanligt.. såg inte annorlunda ut mer än att man inte såg öronen för dom låg slickade längs med kroppen.. hmm.. hon försöker imitera leoparder.... på jakt... får nog akta mej ltie i framtiden..

nu ska jag vila

ses i morrn om jag får chans att dra ner tangentbordet till mej..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

pssssssst
Änglamora... inte ta för många såna dära tuppkammar.. du kan bli hönsig... men var sprutorna så stora som .... östersjön?? matte säger att dom var nog inte större än vänern....kramis

Inga kommentarer: