Välkommen hit till min blogg -

måndag 3 november 2008

Nästan vinter

I helgen har det varit nästan vinter.. o folk har haft en massa pumpor o andra skrämmande saker runtomkring sej..

själva har vi bara kört med ljus.. matte säger att man behöver ljus när det börjar bli kallt ute.. det är väl därför hon suttit inne i värmen i husvagnen hela helgen o mysigt.. det ljushuvvet...

själv har jag varit ute o gått en hel del med min husse.. o jag har träffat Skipper.. min polare softisen.. o jag har busat lite med Shaddow.. den svart jycken jag tidigare berättat om.. o sedan hejade jag på Elvis.. o viftat svans åt massor av andra hundar o folk.. där var massor med nya folk på campingen.. många nya lukter o massor av nyheter på löv o gräs.. marken har varit helt vit ibland.. coolt.. för när man går där så försvinner det vita.. helmysko.......

när vi kom hem satte matte i gång med att blanda om i sina växter.. ja hon är lustig den.. tar växterna från fönstret... sätter om dom i ny jord.. o sätter tillbaka dom.. hmm.. till vilken nytta????? husse ställde ner två stora växter på golvet.. o när jag tittade lite forskande på dom så väste han ... du.. det är inga träd... ingen benlyftning där alltså.. så jag gick o la mej i korgen.. bäst så man inte är i vägen ... o sedan hade jag ju mitt nya tuggeben som husse köpte när han var o handlade mer jord åt matte..

det roligaste jag vet när vi kommer hem från husvagnen är att skrämma katterna.. jag springer efter dom o vrålar .. bus.. eller.. bus????? klart dom väljer bus.. o rusar iväg.. fast ibland så vänder dom sej om o väser o hytter med tassarna.. uuuujjj.. det känns faktiskt lite hotfullt.. kanske jag ska sluta jaga katt......... det börjar faktiskt kännas farligt ibland...

nu ska jag lägga mej i sängen.. för matte har satt galler för trappan så jag kommer inte ner för trappan.. hon säger att jag måste lära mej o ge katterna en chans.. hmm.. vad menar hon med det??!!??!!

haj o gobaj leverpastaj

Coky

Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: