Välkommen hit till min blogg -

tisdag 4 november 2008

Leta - ny lek??

idag på morgonen så kom matte på nåt vi kunde leka... Mysan ville in o jag vaktade fönstret i hallen.. men så kallade matte.. hela hon luktade leversnittar.. hmm... ny parfyn eller??? jaja.. jag gillar det skarpt.. sean sa hon .... leta... vaddå leta sa jag... aha sa hon o tvättade händerna.. leta sa hon igen... efter vaddå sa jag... ja jag sa ju inte det med jag pratar liksom med ögonen ... så tog hon en leversnitt o släppte på mattan i köket.. o tittade mej i ögonen samtidigt som hon drog med handen över mattan.. leta sa hon.. hmm sa jag knäpp eller?? jag ser ju den.. ja sa matte.. men leta.. jaja.. jag tog upp leversnitten o åt upp den.. o jisses kompisat så glad matte blev.. duktig duktig kille sa hon i den där rösten ni vet.. då började jag fundera.. hade hon kanske... gömt mer godis nånstans.. så gick matte in vid korgen i matrummet... leta sa hon o pekade ner i korgen.. jaja.. samma procedur där... o vet ni vad??!! där fanns leversnittar.. jaja.. små bitar men ändå.. sedan gick matte in i tv-rummet o pekade på korgen där... jaja.. jag har nästan en korg i varje rum.... leta sa hon igen.. ja då var ju jag snabb..o matte började jollra igen.... tänk va lite det behövs för att göra min matte lycklig....

när matte var nere i källaren o kollade frysen .. så tog hon upp ett par pannbiffar... jippi.. två stycken.. en till oss var.. bergis ska vi fika ute idag.. 

igår var vi ute o lekte på gräsmattan både på förmiddagen o eftermiddagen.. ja lekte o lekte.. jag hade ju inga saker o leka med så jag fick raffsa runt i löven o det var jättekul det oxå.. sedan gick jag o matte bara runt o kollade staketet o sedan fikade vi... pannbiff.. jag gillar pannbiff... kan göra nästan vad som helst..  utom att stanna kvar för doften gör mej helt berusad....

nu ska jag lägga mej o vila.. innan jag ska gå matte på nerverna.. jag känner att det är en sån dag idag.. känner för att riktigt busa till det.. men måste nog vila lite först..

haj o gobaj.... leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: