Välkommen hit till min blogg -

torsdag 27 november 2008

Rekord - sovmorron

idag har vi haft en ordentlig sovmorron matte o jag.. jag jag tyckte att matte förtjänade det när hon nu fick gå upp så tidigt i går.. varje gång hon började vakna så slickade jag lite på hennes ansikte.. o genast lugnade hon ner sej o somnade om.. men..jag måste ha somnat jag oxå för rätt som det var så studsade matte till o väste... du ,, klockan är lite över 10.. har vi sovit så länge nångång??!! ja inte vet jag..

jag var själv rätt trött för jag hade kvällsskiftet med husse i går.. han var så trött efter övningen på brandkåren så han åkte som sagt i säng tidigt.. o vem fick sköta det??!! jopp.. det gjorde jag.. så idag gäller nog mesta möjliga vila för min del..

nu har all snön försvunnit... o det är varmt o gott ute.. fast jisses va det blåser... jag stod där ute för en stund sedan o tittade.. det var knappt så fåglarna kunde flyga rakt,, tänk va behändigt att kunna flyga... slippa bli våt om tassarna.. men å andra sidan så kan man ju slå sej när man ska landa.. det gjorde ju Madicken.. när hon skulle flyga ner från taket... jag tror inte jag vågar.. men jag ska nog be kattfan testa hmm...

på tal om Mjau... hon är ... ja hon är... ja jag vet inte vad jag ska säga.. för i går satt hon i soffan.. o matte satte sej o kelade med henne!!!!!!!!! va??!! hur mycket ska man tåla egentligen??!!! men ok.. matte har ju faktiskt två händer så jag la beslag på den andra.. men det jag irriterar mej mest på..... det är att Mjau ser så överdrivet belåten ut när matte kelar med henne.. o hon retas.. glor på mej o säger.. mjaaaauuuuuuu..... hmm hur ska man tolka det??!! jag kan ju inte ett ord på kattspråket.. för dom verkar vara irriterade när dom viftar på svansen... o när jag viftar är jag ju glad.. matte säger att det är lite tvärtemot.. hmm.. jaja... när jag kommer för nära katten så väser hon som en punkterad boll.. obehagligt värre det ni...

jag tycker att katterna här i huser har blivit lite onödigt tuffa mot mej.. den ena ligger inne i matrummer.. vid elementet.. på MIN dyna.. jaja.. jag använder den aldrig.. men ändå.. o den andra ligger i MIN soffa.. hmm.. o inte nog med det.. den som ligger på dynan äter även ur min skål... jag känner mej fortfarande som Guldlock..

nu skajag vila i MIN korg i mattes pysselrum..

natti..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: