Välkommen hit till min blogg -

tisdag 11 november 2008

Kommit på knepet???

Jag klarade det i morse oxå..fick matte att somna om..men jisses va trött man blir av att räkna hennes tröga får.....jag råkade naturligtvis somna så hårt att ett par av hennes får smet och väckte henne vid halv 10 illa... illa...naturligtvis skulle hon ovigt skutta ur sängen o ajande tassa ner i duschen.. jisses viliken morrongympa.... fast hon vilade en stund på vägen o satte över kaffet.. tur var väl det för jag hade en katt som låg i min korg i matrummet o ta hand om..men naturligtvis så såg matte detta o satte galler för dörrarna..men se det gillade inte Mysan för då gick hon därifrån....den katten gillar att leva farligt o slösa med sina liv...

jag fick i allafall matte duschad o ledde henne sen upp såhon kunde klä på sej...på vägen till sovrummet så kom hon på att blommorna uppe på avsatsen i trappan måste ha vatten..jaja.. där gick ju några minuter till det....

I går så gjorde vi inte mycket matte o jag.. vi mest gosade o vilade.... som vanligt...... det blir nog en sån dag till idag skulle jag tro.. för regnet slår mot hela huset o jag kommer nog få svårt att få ut matte i detta vädret.... ja jag kan nog inte räkna med att leka på gräsmattan... vet ju inte om jag kan simma..... o vattnet kan vara kallt.... o min päls har vuxit en del.. vilket betyder att då blir jag mycket våt.... känner nog inte för det .. nepp

på fredag tror jag det var som Sagas människobror kommer hem från amerikatt ... jag frågade matte innan om hon tror att det är klös i killen när han kommer hem .. men matte bara skrattade åt mej... du tänker alltid på nöjen sa hon.. hmmm.... Det ska i allafall bli kul o träffa honom för jag var ju rätt liten när han åkte....

nu ska jag passa på o vila en stund innan jag ska jaga katter o gå matte på nerverna

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: