Välkommen hit till min blogg -

torsdag 6 november 2008

Jag känner mej blåst......

det stormar ute menar jag... inte blåst så jag är korkad.. eller lurad.. tro inte det.. så är det inte.. tror jag... hmm.. men det blåser som bara den.. o matte hon skulle inte ligga kvar i sängen i dag.. fast jag la mej o försökte hålla fast henne.. men se det gick inte.. hon skulle bara upp.. kaffe sa hon.. vill ha kaffe.. jaja..vem struntar inte i det.. jag ville ju sova.... sedan när kaffet var klart så stod hon o blängde in i kylen.. med en nästan tom förpackning sojadryck.. måste handla sa hon.. värst va hon är fåordig muttrade jag tillbaka.. när hon hällt upp sitt kaffe o sista slunten med sojamjölk muttrade hon .. gårupp...jaha.. jag hängde på.. för detta kan verkligen bli spännande.. hon stapplade uppför trappan..o in o damp mer på sin stol vid datorn.. nu tänke jag.. nu kan jag vila... o la mej för att sova i min lilla korg i mattes pysselrum.. då började hon röra sej igen.. mat.. hungrig... jaja. men ät då.. o hon stapplade ner högg en tallrik. .. o sedan ner.. till frysen i källaren.. där stod hon o blängde ner i frysen.. kallllt sa hon... jamen dra åt dej näsan då.. doppa inte den så långt ner i frysen.. upp plockade hon ... pannbiffar.. jaha.. det är en väldigt ondig dag i dag.. det blir klarmat.. o sedan nåt som liknade bröd..

hon gick upp... la in det brödliknande i micron.. stod o glodde på det.. o tog fram två knäckemackor o bredde... sedan stängde hon micron o la brödet på diskbänken.. hällde upp mer kaffe.. letadei skafferiet o hittade en glasburk med torrgrädde .. strödde i lite i kaffet.. o sedan gick vi upp.... igen ... till pysselrummet.... vilken morron.. jisses.. kan man skicka i väg sin matte på vilohem.. o själv åka på semester??!! nu ska jag i allafall gå o lägga mej o sova.. så får matte hälla i sej sitt kaffe o läsa mailen.. sedan... kan jag nästan slå vad om att hon ska gå ner o lägga sej på soffan.. dra filten över sej.. starta lilla datorn o ligga o lyssna på talbok o lägga patiens... o jag ska ligga där jag oxå o bara vara..

natti polare....

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: