Välkommen hit till min blogg -

onsdag 19 november 2008

Guldlock

i morse berättade matte sagan om guldlock för mej... ja ... det var efter att jag upptäckt att nån suttit vid min matskål.. och ätit av min mat... o ..... sovit i min korg... ja hon hann ju upp ur korgen så jag såg svansen på henne när jag travade ner för trappan.. hmm.. vem??!! Mysan naturligtvis.. det märks faktiskt att den katten äter hundmat.. hon börjar bli lite lik mej... bara hon ger katten i mina tuggeben så ska jag inte gnälla för mycket..

i går var vi o hälsade på Saga.. jag säger bara .. vilken brutta grabbar!!! men hon e min!!! jag fick tillockmed ha hennes tuggisar.. men det såg ju matte o tog dom i från mej.. jag fick träffa Sagas människobror.. han som vatt i Amerikatt.. men inte såg jag några klösmärke på honom inte... hmm.. vi fikade oxå jag o Saga.. matte hade ju godispåsenmed åt oss så nu vet Saga hur man fikar.. hon gillade mattes godis... var helt enkelt tokig i det.. ska se om inte matte kan köpa en sån påse åt mej så jag kan bjuda hit Saga en kväll o mysa....

nu på förmiddagen så var jag ute på gräsmattan... jisses.. där var vått.. borde kanske skaffa mej två par gummistövlar... men det var kul ändå... leka med bollen o matte o sedan jaga dom andra skatorna.... ja fåglarna menar jag som landar på min gräsmatta... jag fick fika med jämna mellanrum.. matte visade för mej att hon kunde vissla.. ja varje gång hon testade funkade ju inte.. men.. läser man bara av henne rätt så vet man ungefär vad hon menar... nu ska jag lägga mej o vila i min pyttekorg jag visade häromdagen... för matte har satt galler för sovrumsdörren.. vill inte ha en dynghund i sängen sa hon. hmm.. fattar itne vad hon menar...

eder lätt lerige jyckepolare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: