Välkommen hit till min blogg -

torsdag 13 november 2008

Kattrackare

Attans katt.. springa runt o jama så inte mattes får  kan sova.. jag försökte sätta munkavel på henne.. men jisses vad hon lät... så matte rusade upp och öppnade ytterdörren för mjau .. hon satt ju redan så gott som klistrad vid dörren.. hmm.. på.... mellan dörr o karm.. jag antar att hon var lite nödig för hon hade benen i kors.... jaja.. men jag gillar ändå inte att hon väcker oss på morronen.. hmm.. halv 8... hur ska jag kunna hålla koll på matte en hel dag efter denna tidiga morron... får väl sätta henne vid datorn o igång med en patiens... det brukar kunna roa henne rätt länge... o då kan jag ju vila..

igår var det regnigt o ruggigt väder.. snabba pauser på gräsmattan o inte mycket ute bus..  tråkigt.... men husse var ju hemma hos oss på kvällen.. jag måste säga att det känns rätt skönt när han är hemma o avlastar mej lite.. inte mer än rätt att han får dras lite med matte han oxå.. han är ju faktiskt gift med henne.. jag är ju bara.. en .. hund.. hmm ja bara o bara... men jag står upp för en sak.. o jag erkänner.. jag är bortskämd.... man ska erkänna såna saker har jag hört... det gick rätt illa för Figo o Miros husse en gång när inte han erkände att han var bortskämd.... husse erkänner oxå att han är bortskämd.... ofta... men.. matte gör nog aldrig det.. hon är snäll min matte.. o tigger inte ofta när hon vill ha nåt... ja nu menar jag itne vid matbordet. men... jag vet att hon önskar sej en diskmaskin... så förra veckan gjorde vi en .. ja jag o matte gjorde det... hängde en bit lakan där diskmaskinen ska stå.. o matte ritade lite på lakanet så det ser nästan ut som om det står en diskmaskin...där.... hmm... matte sa att hon skulle sätta en skylt på den snart där det ska stå "Ur funktion" eller "Trasig" eller "Ej inkopplad"..... undrar om husse fattar den enkla gesten..  jag har ibland erbjudit matte o hjälpa till med disken... direkt efter dom har ätit.. men. hon tycker inte att jag behöver det.. hmm.. behöver.. men jag vill ju.... tänk.. få slicka av resterna... hmm

ja det kanjag ju drömma om..

haj o gobaj leverpastaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: