Välkommen hit till min blogg -

måndag 24 november 2008

Glädje o sorg - helgen som gått

Nu är det vinter.. kallt ute o inga vantar.. men jag ska be matte att sticka ett .. eller två par vantar. jag har kommit på att det måste vara lättare att hantera än tjocka stövlar.. Jag träffade Lottie i helgen.. hon hade ett jättefint täcke.. coolt tycker jag o jag funderar över om jag inte ska skaffa ett eget..  i lördags var jag ute o gick i skogen med Shadow o Lottie.. o många mattar o hussar.. jag fick gå kopplad.. men.. se det gillade inte Shadows matte.. så hon såg till att jag fick vara lös jag oxå.. hon är snäll.. men.. kan vara riktigt hård när det gäller.. speciellt när jag försökte sätta på Shadde...  ja vaddå.. jag hade länge gått o tittat o det fanns inget som hängde under hans svans... så jag tog chansen.. men se det var nog inte riktigt bra.. för hon sa åt mej o sluta.. jaja.. nån annan gång kanske.. fast sen berättade matte att det är faktiskt en kille.. men... han är kastrerad.. då kändes det faktiskt lite pinsamt..

alla mattar o hussar var på fest på kvällen.. ja nästan alla.. dom sidan om vår husvagn var inte där.. men vi hundar fick itne vara med.. det var Lokes matte som fyllde år o det var massor av folk.. o jag.. ja jag var jätteledsen o skällde hela tiden.. 3 timmar satt jag ensam i husvagnen.. o skällde mej hes.. sedan vinkade jag på grannen sidan om en äldre farbror som verkar vara jättetrevlig.. så han gick in på festen o hämtade min matte... jag sa åt h onom att gjorde han inte det så skulle jag äta mej genom dörren o komma o skälla honom i örat.. men sedan kom matte hem o var hos mej .. då äntligen kunde jag somna...

dagen efter.. ja det blir i går.. då blev det tydligen stor sorg på campingen.. Lokes husse höll på o plocka ut i bilen efter festen.. o tappade. ja han tappade inte.. men plastkorgen han höll i gick sönder.... matte sa att det luktade gott där... för en del flaskor hade gått sönder... hussarna tog av sina kepsar-mössor o bad en bön. h mm.. dom är konstiga dom dära hussarna..

jaja.. jag luktade vidare på dom andra hundarna...

Jonna har varit hemma hos mej ett par ggr i helgen .. åhh va hon e go den tjejen... hon gillar oxå att ligga i soffan.. fast i går så fick hon ligga i sängen... husse skulle klippa klorna på henne.. då höll jag mej långt i från..

sedan när vi körde sålämnade vi min dagboksadress till Shaddes husse o matte så nu kan dom komma in här o läsa o skriva.. sesså... kom igen nu!!!!

idag är nog matte på dåligt humör.. hmm.. fick mej att sitta i korgen där nere... bara för att katterna oxå skulle vara inne.. nu har hon satt galler för trappan så jag inte kommer ner.. men jisses.. är det lyxhotell för katterna eller??!!!

matte sa att nu blir det andra bullar av.. nu ska jag lyda.. jisses.. först ska hon baka o sedan uppfostra mej??!! jaja.. det orkar h on ändå aldrig.. inte både baka o försöka göra lydig hund av mej... vi kommer sluta på soffan som vanligt.. så räknar jag hennes får o sedan när hon slocknat så är jag redo.. att jaga katterna...

nu ska jag vila en stund så jag kan driva matte vansinnig ett tag

haj o bajbaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: