Välkommen hit till min blogg -

tisdag 18 november 2008

Gottgottigottgott

igår gick husse o handlade till mej... ett tuggeben.. ett runt tuggeben.. jisses va gott det var.. jag har ju bara haft några gamla tuggisar kvar.. allt gott tar ju slut så fort.. jag tuggade så jag somnade.. men innan så hade jag o husse gått en lång lång runda.. vi var inom på brandstationen o kollade så dom skötte sej.. där var massor av folk som ville leka.. så gissa om jag var trött efter den svängen.. det är nog tur att inte husse är hemma så mycket som matte.. när skulle jag då hinna vila??!! o jaga katter hade jag ju inte haft tid över till alls.. ok.. jag o matte vi hittar ju oxå på saker.. igår var vi ute på gräsmattan.. jag lekte försök o ta bollen.. med matte.. så här går den leken till.. jag har en boll. matte komer gående.. jag viftar busigt på svansen.. tar bolleni munnen springer bort till andra sidan av gräsmattan.. matte går dit.. o sedan gör vi så om o om igen.. tur manhar rätt stor gräsmatta o röra sej på..

idag ska vi åka till Saga. det blev inget i går för hennes husse o matte hade fullt upp... så det blir idag i stället.. det ska bli kul för där är alltid massor av folk hos dom på deras jobb.. ja Saga jobbar.. det har jag väl talat om.. hon jobbar som sällskapshund .. vakthund.. ja det kan man väl inte kalla henne ... men hon talar nog om när det kommer nån.. som vill kela med henne..

nu ska jag vila... har varit uppe tidigt o tuggat tuggeben.. matte fick räkna sina får själv i morse o jisses.. hon måste ha räknat bra för hon kom inte nertravande förrän efter 9 i morse.. hmm...

bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon....

pssst.. en stor slick åt mina vänner i tokholmen.. o GRATTIS JONAS...matte sa att du nog fyllde år nu nån gång.. kan ha varit i går.. eller nåt.. jaja.. GRATTIS JONAS när det nu var..

Inga kommentarer: