Välkommen hit till min blogg -

fredag 14 november 2008

Fredag

ja så var det fredag igen.. o jag får ha husse hemma.. jaja.. kanske.. man vet ju aldrig med honom för han kutar ju iväg så fort det piper i manicken... men jag slipper ju i allafall gå upp tidigt för att se till att han går en sväng på morronen o att han kommer i väg till jobbet.. det är ju mitt jobb att se till att han kommer upp i tid o att matte inte kommer upp i tid.. idag lyckades jag hålla reda på hennes busiga får.. men så ringde ju naturligtvis telefonen o väckte henn.. hmm.. jag får nog ta ett snack med Boy för det var hans matte som ringde... han måste lära sej o hålla reda på hennes fårahjord lite bättre o inte vara uppe så tidigt som över 9 på morronen...

Vi var o handlade i går matte o jag.. ja jag passade ju bilburen som vanligt.. vad nu det ska vara bra för ... jaja.. den blir ju lite tyngre när jag sitter i den..

matte köpte en pyttepytteliten Mp3spelare.. billig sa hon. ja det var väl klart att den var billig.. så liten som den är.. man får ungefär vad man ger har jag hört. hon la in massor av musik o kopplade in två gamla högtalare.. bra ljud sa hon o drog upp volymen så jag fick hålla i öronen.. hmm.. jaja.. det var rätt ok musik..  Buddy Holly sa hon nåt om o Pugh Rogerfelt... jaja.. det lät ok i allafall när inte volymen var så hög.. jag la mej i min lilla korg o stoppade in örontofsarna i öronen o sov gott... man vaggades ju liksom till sömns av dunkadunket... cooooolt

nu ska jag vila lite ... o kanske sjunga med ... peggy sue , peggy sue.. pretty pretty pretty pretty peggy sue...

eder sjungande o Buddy Holly diggande polare

Coky

den bloggande o sjungande cockerpoo

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Ja du har ett hårt hundliv, men lita på Tessan och mig. Vi ska göra var vi kan för att du ska få det lugnare på mornarna. Kram Änglamor