Välkommen hit till min blogg -

lördag 8 november 2008

Lördag... party??

i kväll ska vi på kalas.. det är Jonnas människobror som fyller år.. o Mannes människosyrra ska vi oxå passa på o gratta.. det ska bli kul o träffa Jonna igen.. jag gillar att springa runt i deras hus.. det är stort o har många rum.. o sängar att hoppa i.. o där finns alltid nåt gott o äta.. Figo o Miros matte ska åka med oss.. för deras husse har jouren.. jag har tänkt på en sak.. finns det nån mer släkt än den jag ingår i som var o varannan husse har jouren???!!!???nåt annat roligt hos Jonna är att dom har oxå en katt.. men jag skulle tippa på att den blir inlåst när jag kommer.. hmm..jag börjar annars bli väldigt bra på o jaga katter... men dom lurar mej ibland.. o då kan det bli lite jobbigt.. varför ska katter väsa så himla mycket för??? det pyser ju värre än kolsyrat i flaska.. o såna gillar jag inte..

Matte sa innan att jag har börjat ta plats.. att hon sover illa på nätterna.. men jisses.. jag ligger ju på rygg o sover.. kan väl inte ta så stor plats.. men då sa hon att mina ben liksom glider i sär o blir raka.. hmm.. tja... i så fall så.. mina ben har ju blivit rätt långa.... hmm.. men å andra sidan så tar matte själv större plats än vad jag gör.... ibland.. hmmm

o gnäller nu matte så varför inte lägga sej i korgen??!! där finns massor av plats... hon kan ju ta med sej en kudde ner,,,,,

igår var jag ensam hemma när matte o husse var o handlade... inget kul alls... matte sa när hon kom hem att jag var stressad.. konstigt eller??!! jag gillar inte att vara själv.. men husse o matte tycker att jag ska vänja mej.. som belöning för att jag varit ensam hemma fick jag ett tuggeben.. matte tyckte att det luktade ruttet.. men jag gillade smaken i det.. fast när jag tog u pp det i sängen så vrålade matte åt husse.. ta bort det.. det får han inte ha här uppe .. det luktar vidrigt!!!! husse tog det o gick ner o gömde det.. hmm.. varför köpa saker som jag inte får ha?? vad är  meningen med det??!!

nu ska jag vila h ela dagen så jag orkar busa omkring riktigt ordentligt i kväll..

bye bye

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: