Välkommen hit till min blogg -

onsdag 26 november 2008

Glömsk husse

Vilken totalförvirring här råder.... husse bara glömmer allt.. som nu på morronen..

jaja.. han glömde inte gå upp i allafall.. o jag var ute o gjorde mina behov.. men....

när han skulle åka till jobbet... så glömmer han nästan pussa matte hejdå... o jag som varit uppe o skakat lite liv i henne.... o tvättat ena örat....o han tog inte sin matlåda... o han glömmer låsa dörren o han.... ja .. nu kommer det konstigaste.. han glömmer ta bilen!!!!! han tog cyklen i stället.. jag skällde o hade mej för att påminna honom.. men han hörde mej inte alls.. men så kom matte upp... med håret åt alla håll... låste dörren ... men va??!! hon var fullt på klädd o såg... inte alls så där hemskt road ut... jisses.. detta bådar illa... hon gick upp o tag kaffe direkt.. va??!! hon satte inte ens i gång kaffekokaren.. hmm.. jaja.. husse gjorde ju det innan..  hmm sa hon.. husse ska jobba... vaddå sa jag.. ska han jobba måste han ju köra bil... nä sa hon.. han ska jobba på brandkåren idag.. hmm sa jag.. men då brukar han ha jobbebilen ju.. ja sa hon du har så rätt min jycke.. men.. dom ska på utbildning.. hmm sa jag.. utbildning??!! i vem som kommer snabbast till brandkåren med cykel??!! nä sa hon..  men han hade gott om tid... tror jag.... ja jag satte mej vid trappfönstret här o skällde lite till.. om att i fall att husse skulle höra mej... men nä...

så nu sitter jag här hes.. o har en matte som är uppe tidigt.. o vet ni vad detta kan betyda??!! jo många sovpauser på soffan i dag med matte.. 

ja jag får ju medge att hon ser rätt irriterad ut... blev väl det när hennes får-flock smet i från henne så hon vaknade..

kanske jag kan få med henne ut en stund i dag o leka.. vi var ute på gräsmattan i går o lekte med bollen.... ett tag.. hmm.. sedan när matte fick tag i bollen så la hon upp den i ett träd.. sa att jag inte alltid skulle leka med bollen.. då började jag leka racerbil i stället.. har ju sett formel 1 på tv med husse.. jag sprang runt o i åttor... snabbt... sedan var jag helt slut så jag sa åt matte att det var bäst jag fick min fika så vi kunde gå in...

nu ska jag vila så jag orkar ta hand om matte resten av dagen...

haj o gobaj leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: