Välkommen hit till min blogg -

torsdag 20 november 2008

Ensam o övergiven

ja i går var jag det... helt ensammen o övergiven.. i vårt stora spöklika hus.. jag var nog hemma 15 minuter ... matte stack en sväng till affären.. sa hon.. men.. kom hem utan nåt alls.. hon skulle hämta paket sa hon nåt om innan hon övergav mej... kastade på sej jacka o skor o högg garagenycklen o bara gick i från mej.. jag stod innanför dörren rätt snopen o vrålade efter henne.. men hon hörde mej inte.. hmm... när hon kom hem så torkade hon svetten o mumlade .. nåt om att hon var korkad.. tja.. nåt nytt eller??!! läsa innan.. hmm.. aha.. hon hade itne kollat när paketet skulle vara på posten.. smart matte jag har.. hmmmmmmm....  när husse kom hem o hade fått mat i sej så sa matte att han .. om han ville kunde gå bort till affären o hämta paketet.. för hon mådde inte alls bra efter cykelturen innan.... jaja... så är det när man överger en lite ensam hund som mej... jag tror att det var latmasken som rörde sej.. kallt ute sa hon nåt om. hmm.... regn....  aha..??!! o husse tål vått o kallt bättre än vad hon gör????!! jaja.. husse stegade i väg..... o kom hem... tomhänt.. ??!! inte kommit.. hmm.. men... hallå.. är dom läskunniga eller....??!!  i morron.. öhhhhh??!! jisses... sedan muttrade han åt matte att man kan faktiskt kolla på internet var paketet är.. mm.. sa matte o letade upp det.. sedan flinade hon.. vet vem det är ifrån sa hon.. men ville inte berätta det för mej... kan det vara paket som är till mej??!! detta blir spännande.. matte sa att dom skulle nog hämta paketet i kväll när dom handlat...

när husse o matte är o handlar i kväll så ska jag passa Sandra.. ja hon vill kallas så .. inte Zazza.. jaja.. vi får väl vänja oss vid det oxå...

nu ska jag vila en stund innan jag ska återgå till kattjakten... det är mycket att göra när man har två katte o en förvirrad matte o hålla koll på...

eder evigt härlige jyckepolare

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: