Välkommen hit till min blogg -

tisdag 1 september 2009

1 september.. är det höst nu??

vädret är sååå konstigt .. i går var det augusti o då var det rena höstvädret.. i dag är det september.. o det är plötsligt sommar igen... härligt!!

så här såg det ut när jag var ute med matte i morse.. jag drev lite med henne.. som vanligt..

DSC01228 
men sedan så tog vi ett ordentligt foto.

DSC01229

ser ni som det lyser om mej...

jag lovade ju att ni skulle få se lite semesterfoto oxå... här kommer det några..
DSC01215 
detta är när jag tog med mej matte och tittade på kossorna... obsevera staketet.. där fins det ström.. o det är jätteläskigt att röra vid... jag vet.....
DSC01218
jag o Ester leker.. hmm.. tror att det är hon i allafall...
DSC01216
här tror jag att det är DagOtto som jag rumlar omkring med...
DSC01222
så här trött blir man av att vara ute o leta kantareller.. titta på brickan på bordet.. massor av gula fina kantareller!!

igår så vilade jag mest.. var helt slut efter semestern med matte... tur att husse kom o avlastade mej lite.. Kattfan har varit som en igen sedan vi kom hem.. hon tjatar om att hon vill åka med till husvagnen nån gång.. men där går nog gränsen... hmm.. hon kan väl inte bo i husvagn.. då finns det ju inga ställen där man kan komma undan hennes jamande.. hmm.. o tänk på alla jyckarna där.. hmmm.. nänä.. ingen katt i husvagn.. jag ska kolla genom bilen varje gång vi åker så hon inte är med..

nu ska jag vila lite.. har inte sovit så bra de senaste två nätterna.. husses sökare har pipit i tid o otid.. ibland så går matte o jag med ner o låser.. men i natt låg vi kvar... jisses vilket pipande o springande det var i vårt sovrum.. hmm.. jag funderar faktiskt om vi inte ska skaffa en sån där pinne uppifrån o ner.. så husse kan åka ner i stället för att ta trappan.. det skulle nog se rätt coolt ut.. o jag hade kunnat åka när jag itne hade annat o göra......

natti..

coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: