Välkommen hit till min blogg -

måndag 14 september 2009

Hejsan svejsan.....

nu var det viss måndag igen... jisses.. o höst är det.. det ramlar ner lite löv där ute... o det blåser.. men.. vädret är ändå härligt idag.. solen skiner ju.. o matte gnäller inte så mycket.. ännu...

hon har fortfarande datorn stående på soffbordet.. så ... soffan är ju nära.. hehe

själv har jag talat om att husse har en fåtölj när han är hemma.. är inte han hemma så har jag två fåtöljer.. som jag kan skifta mellan.. det blir ju lite varmt efter ett tag..

igår var jag helt slut när jag kom hem... helt totalt slut...

Ester blev tvåa på utställningen... min härliga mjukispolare... jag är sååå stolt över henne..  det var lite tomt vid husvagnen . men jag lekte en stund med mjukiskillarna i går.. dom är sååå sköna.. jag gillar o bita i den härliga mjuka goa pälsen...

i helgen åt vi kräftor.. hmm ja Manne var väl egentligen den ende av oss jyckar som verkligen åt kräftor.. han stack huvet i sophinken o smakade på skalen.. hmm.. fattade han inte att det var sopor.. o att det goda åt människorna själv upp??!!

som vanligt när det är kräftor på gång så hade matte ostbitar med sej... gott.. mycket gott..

när alla satt där o tuggade så kom plötsligt Loke rusande.. han hade smitit.. o han ville nog oxå ha en ostbit eller kräfta.. Manne blev jätterädd.. tur att han är så nära marken som han är.. en tax har ju korta ben.. han är ju inte så van vid att det rusar runt stora håriga killar omkring honom.. men det är jag o Jonna.. vi gillar Loke.. jag o Loke brukar dela tuggeben... han får tugga en stund .. o så att säga.. få hål på eländet..

nu ska jag vila..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

psssst.. GRATTIS ÄNGLAMORA.. du fyllde år i går hörde jag.. inget litet barnbarn på din dag?? nä helt rätt.. han ska ha sin egen dag.. o vi väntar med spänning..

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Tack för det! Nej ingen bebbis nu heller...............puh sån väntan,