Välkommen hit till min blogg -

torsdag 10 september 2009

bara torsdag i dag... hmm

ja så sa matte oxå tidigare när vi gick morronpromenaden..

vi var som sagt ute o gick.. i lugn o ro.. rätt som det var så slet matte upp mobilen .. o ringde till Linda.. GRATTIS på födelsedagen skrek hon i luren när Linda svarade.. hmm mamma.. sa Linda.. det är inte förrän i morron... hops sa matte.. o såg ut att vara väldigt full i skratt.. men.. sa hon det är i allafall rätt vecka o månad.. hej då..

sedan började hon gapskratta... jisses va pinigt... kossorna längre bort bara glodde på henne.. o några insekter i gräset for snabbt ner.. jisses matte tyst med dej... men sa matte.. jag var helt övertygad om att det är fredag i dag... jaha??!! var det då.. o låt inte alla andra lida för det..

längre fram på vägen stod det en jättestor hund.. jag har tidigare skällt lite på honom för jag ville hälsa... o idag fick vi hälsa på varann.. han är en schäfer-collie... o är stor o jättefin.. han gillade inte att kramas.. han var nog för blyg för det.. men nosa gillade han...  vi nosade lite på varann .. o sedan gick vi vidare..

idag blev det en promenad på nästan 2500 steg.. inte illa.. det blir nog vackert väder idag.. för det är bara såna dagar som matte går några längre sträckor..

i går så pysslade matte mest o jag fick verkligen vila ut.. det behövde jag... för ikväll kommer husse o Mannes husse.. ja .. Manne kanske oxå kommer med.. det skulle vara kul... för Jonna löper...

nu ska jag lägga mej o vila en stund.. är helt slut...i öronen efter mattes skratt åt sej själv..

o jag väntar på att mattes mobil ska ringa... jag väntar ju liksom tillökning i min nynäs-fanclub..... det är spännande..

baj baj

Coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: