Välkommen hit till min blogg -

fredag 4 september 2009

Jisses va det blåser!!

idag såg jag till att vi fick en ortentlig sovmorron matte o jag.. tio över tio... så länge klarade jag av att hålla matte slö.. men när hon tittade på klockan då så utbrast hon.. jisses.... va det blåser ute... hmm

hon hade vaknat till ett par gånger tidigare.. men jag lyckades få henne till att somna om.. tänkte köra samma sak med husse hela helgen... bara låta honom smita om sökaren tutade..

för den sökaren har tutat massor denna veckan.. jag tror inte att husse fått sova en hel natt.. o han har ju inte kunnat sova på jobbet heller.. för där har dom gått på knäna... ??!!??!! hmm... kryper dom på det ställer eller??!!  matte förklarade för mej att dom har mega mycket att göra på det stället.. o har väldigt ont om folk.. underbemannade... ja?? jag är oxå underbemannad ibland.... men inte går jag på knäna för det..

igår satt matte o pysslade... hela dagen.. fast jag såg till att hon pausade.. för jag såg att hon hade lite ont... vi var o handlade lite oxå i går.. apoteket o grönsaker... o jag satt i bilen o vrålade under tiden... sedan åkte vi till skogen.. o jag rusade rakt ut o satte mej... herregud.. va jag var nödig.... höll ju på att göra på mej...

aha.. sa matte.. var det därför du förde mer oväsen än vanligt.. hmm

nu ska jag se till att kattena har det bra... sedan ska jag vila en stund.. o kanske ta med matte på gräsmattan ... hon ser ut att behöva luftas..

baj baj

coky

den bloggande cockerpoon...

 

psssss... fancluben i nynäs.... jag ser framemot min nye medlem....

1 kommentar:

Ullas Bloggar! sa...

Hej Coky,nu får du hålla i matte,den blivande mdlemmen är ett busfrö. Idag tog han mor och far till BB. Och tant doktorn(människoveterinär) sa att han kommer nog på måndag eller tisdag. Han stod i utflyttnings läge hela han. Nu har vi ivarje fall väckt din matte. Så nu får hon se till att ha mobilen nära och på. Kram Änglamor som snart ska bli mormor