Välkommen hit till min blogg -

lördag 29 augusti 2009

Vilken fest!!!!!

i går hade vi fest här på campingen.. o jag får säga att .. den var jättelyckad..

Naturligtvis var jag med... hela tiden.. men Ronja o Teddy kom när vi hade ätit... kom till kaffet om man säger som så....

vi hade kräftor räkor o en krabba till matte på vårt bord... ja mjukisgängets husse o matte åt smörgåstårta... o jag hade korv o ost med mej... har liksom lite svårt för det där med påklädd mat.. hmm.. naken mat är bättre för då slipper man få skal i munnen... jag smakade en bit paj oxå... av degen.. hmm.. men den var jättegod... jag uppförde mej väl hela tiden.. matte satt vid ena sidan o jag hade jonnas matte vid andra sidan.. matte hade fullt upp med att klä av sin mat så det blev jonnas matte som gav mej.. o då får man massor.. hon snålar inte som matte gör.. fast.. matte gav mej en bit nybakat bröd oxå.. är det fest så är det..

vi skrattade massor.. det fullkomligt haglade roliga historier.. o mjukisgängets husse fixade till en urskoj lek om hans gamla moster i amerikat.. jisses va vi skrattade...

när vi hade ätit klart o det var dags för kaffe så serverade puff gräddbullar.. wow.. det var gott det.. jag o matte delade två stycken.. klibbigt  men urgott..

jag o matte gick hem lite tidigare.. man ska alltid gå när det är som roligast sa matte.. o jag var ju så trött så jag sa inte emot... vid halv tolv nåt så kom husse hem... Elvis husse o han gick arm i arm o var jättegulliga.. husse hade ont under fötterna.. sa han.. sedan somnade han.. jaja.. jag sov hos matte.. det var bäst så..

nu ska jag o husse äta frukost.. macka med korv på.. mums..

haj o gobaj.. leverstapaj

Coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: