Välkommen hit till min blogg -

tisdag 11 augusti 2009

Regn i natt

inatt har det regnat lite.. sååå mysigt att ligga o höra på.. jag lyssnade säkert i ett par minuter innan jag slocknade

jag har legat i husses säng nästan hela natten.. härligt

jag har funderat över om inte husse borde ligga på soffan i fortsättningen.. för han tar faktiskt rätt stor plats. jag märker det nu när jag ensam får ha sängen... jaja.. vi hittar säkert någonstans att lägga honom.. han somnar ju varsomhelst.. det är rätt bra med min husse..

igår så hade jag det lugnt.. jag satte matte o Esters matte att pyssla.. då vet man ju liksom var man har dom.. Esters husse kom med lunch till mej o Esters matte.. o sedan kom han med kaffe.. fast matte fick mitt kaffe.. för det finns ju liksom gränser för vad en jycke kan sätta i sej.. på kvällen skulle matte ha fiskgratäng.. men Jonnas matte förbarmade sej över mej så jag fick sås o potatis o kött i stället.. ok.. jag åt ju fiskgratäng sedan oxå.. annars kanske man inte får nåt nästa gång..

vi gick ett par rundor oxå i går.. först rundan hade matte på sina nya dyra skor på sej.. hon både skitade ner dom o fick lite skoskav.. o det fick jag ju lyssna på ett bra tag.. dom följande rundorna såg jag till att hon hade sina gamla skor på sej..

Matte hade lite problem oxå ena gången vi skulle gå ut... vi hade en padda .. i tältet.. o hon jagade den.. hmm.. ja hon hoppade inte efter den om ni tror nåt sånt... men.. hon puttade på den med en tidning o väste.. ut... ut....

jag gick ut o väntade där ute.... för säkerhets skull..

paddan .. det var en liten på nån cm... hoppade upp i skostället för att ta skydd.. o matte kastade skor runt omkring sej o väste ut.. du ska ut.. till sist tog hon hela skostället o riste av paddan där ute.. o den korkade paddan försökte hoppa in igen.. hmm sa matte.. du stannar ute.. vill inte se dej inne hos oss.

nu ska jag vila för Esters matte kommer in hit snart o ska pyssla ... o då vill hon nog ha min/husses bekväma stol...

haj o gobaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: