Välkommen hit till min blogg -

tisdag 25 augusti 2009

Tjosan alla mina polare

jag har haft mega mycket att göra de senaste dagarna..

jag o matte är ju i husvagnen o här finns så mycket att göra..

vi blrjar morronen med att matte vaknar.. går på toa... allt medan jag ligger o drar mej.. ibland så sätter hon på kaffekokaren oxå... sedan när hon fått kläderna på plats så är det min tur..

matte säger att morronrundan är helt o hållet min.. hon bara följer med..

JA???!!! o vad gör hon annars då??!!??!!

ja jag ser naturligtvis till att inte missa ett grässtrå ... jag luktar på allt.. jaja säger matte bara lukta du.. men glöm inte göra vad du ska... hmm.. men där är jag rätt listig... jag bara skvätter lite här o där.... o håller mej in i det längsta .... innan hon får plocka fram påsen.... vi har röda bajspåsar.. för vi har Kabe..

för jag vet att när påsen väl är framme så är min morronrunda slut.. då brukar matte gå raka vägen till soptunnan o kastar påsen.. o sedan hem.. för dåååå är hon kaffesugen...

sedan .. så brukar jag se till att matte kommer bort i duschen... hon brukar behöva det då....

i helgen så lekte jag med först Ester.. o sedan mjukiskillarna .. en i taget. jisses va trött jag var då..

vi busade lite i går oxå.. när vi gick kvällsrundan.. vid 8-halv 9.. sedan sa jag åt matte att jag inte orkade längre utan ville gå in o bara gosa på soffan.. o det gjorde vi...

Loke var hängig i helgen.. var skum i örat sa han.. o han skulle nog till veterinären i går.. undras hur det gick.....

jag vet själv hur det är o ha mycket jox i öronen.. läskigt värre.....

på tal om det så kanske jag ska ta o rengöra mattes öron nån kväll...

nu ska jag vila en stund.. vi är ensamma på denna sidan o det är väldigt lugnt...  mjukisarna sidan om har åkt hem med lite saker o det är väldigt tyst här när inte Ester är på plats...

haj o bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Summer sa...

Ja, du har fullt upp som vanligt. Här hemma är det ganska lugnt just nu, för Zäta har åkt hem till sin matte några dagar. Gissa om vi myser. Ja, kanske inte Hera som också vilje följa med hem till sin matte, men hon får vänta lite.

Jasså, du har röda bajspåsar. Här hemma har vi rosa och blå.

Tass tass

Marita sa...

Hej på er. Ni har varit bort länge nu...kommer ni hem till jul? Men det är säkert gott att mysa i vagnen, vi håller ställningarna i gatan. Ha det bra och hoppas solen lyser på er.