Välkommen hit till min blogg -

måndag 17 augusti 2009

Hemma igen..

igår åkte vi hem.. vi var ju tvungna att kolla vad husse gjort här hemma..

men husse var vääääääldigt seg innan vi kunde åka hem.. jag tror att han egentligen hade velat stanna kvar.. men.. tja.. han måste ju hemma o jobba o försörja oss..

men jag o matte åker nog iväg igen snart.. vi trivs i husvagnen.. det är bara husse som saknas när vi är där ensamma..  men.. som sagt... nån måste ju tjäna pengar..

när vi kom hem så var jag o matte ute på gräsmattan o kollade läget.. när vi åkte så hade vi massor av plommon på trädet... nu när vi kom hem .. hade vi massor av plommon... under trädet.. är det det som är tyngdlagen?? dom hade trillat ner o där satt det massor av bin som gottade sej..

Matte berättade att dom där med randig pyamas ska man akta sej för.. hmm släktingar med humlan kanske??!! dom har jag ju redan tittat närmare på... minns fortfarande hur det kändes.. så jag höll mej på avstånd..

lite senare.. kvart över åtta ungefär.. sa jag åt matte att ville hon kolla in sniglarna så fick hon göra det innan jag somnade.. för hon ska ju inte behöva gå ut ensam..

så vi gick ut o kollade lite på sniglarna.. hon fångade nog bara en 4-5 stycken..

idag hade jag tänkt ligga ute på altanen i min stol.. men.. hmm.. det är ju mulet nu.. jag tror jag lägger mej i korgen i stället..

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: