Välkommen hit till min blogg -

fredag 21 augusti 2009

nu e de helg!!

o idag kommer min husse.. det ska bli mysigt .. jag har ju inte träffat honom sedan i förrgår..

hops.. o jag har nog inte skrivit här heller...

men..

det har inte hänt så jättemycket.. jag har snackat lite med mjukiskillarna o Ester lite.. jag gillar dom.. vi kommer fint överens.. i morse så träffade jag dom när jag var ute på en tidigt runda med matte.. vi kom upp jättetidigt idag.. för Linda ringde.. o hade data trassel... hmm.. klockan var bara hlv 8.. jisses vilka tidiga vanor dom dära döttrarna har.. tidiga.. o sena.. hmm.. ingen bra kombination vör en trött matte.. o en nanni jycke...

Lokes husse o matte har blivit med en bärbar dator... så min matte var inne hos dom en liten stund i går... kom på hur man startade upp nätet.. sedan var det nåt till som hon inte fick till att funka.. nya msn var det nog..

så..

nu måste bara Jonnas matte oxå ha med sin bärbare dator så kan alla mattarna sitta här o babbla med varann på msn.. så vet vi hundar var vi har dom...

jag o matte har varit ute på lite längra promenad.. o naturligtvis så valde hon igår... den varmaste dagen på länge.. vi gick säkert 2000 steg.. hmm.. jag fick det till många många fler.. men.. jaja.. jag lät matte räkna..

idag ska Loke till vererinären.. hanhar ont i ena örat sa han.. o hade kliat sej så det blödde.. o inte nog med det.. i natt åskade det ordentligt.. o det gillar absolut inte Loke.. stackars kille....

jag själv bryr mej inte så mycket om åska...  tycker bara att det känns lite onödigt.. speciellt när det åskar på natten... man orkar ju inte hålla ögonen öppna... så man kan se blixtarna..

nu ska jag vila lite innan min husse kommer... för då ska matte o mjukiskillarnas/Esters matte ut o köra...  dom har fått nys om nåt pappersställe... sa dit o kolla läget.. om där fanns nåt på rea sa matte....

jaja.. vi får se vad dom kommer hem med.. vihar ju kombibil så dom kan ju shoppa loss en del

haj o gobaj.. leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: