Välkommen hit till min blogg -

torsdag 28 januari 2010

Tack

för alla grattisarna..

jag fick lite presenter i går.. ett nytt tuggeben.. ett märgben.. jisses det smakade gott.

o jag fick min favoritmiddag!! kålpudding.. enligt mattes recept..

igår så kom det visst lite mer snö..

o inatt.. så kom plogen.. men hallå.. tjugo i fyra på natten!!??!!  men det verkade som om han satt o halvsov för det lät som om han fick med sej en stor del av asfalten på vissa ställen…

matte var uppe och kollade läget.. jag o husse stannade kvar i sängvärmen.. vi var inte så nyfikna sa vi…

plogen hade även jättelampor som lyste upp allt där ute.. hmm

matte puttade till husse när hon kom upp i sängen igen o sa. du får nog gå ut o skyfffla.. är lite osäkert om du kommer över snövallen om du får larm..

mmm sa husse o somnade om… nu gick det som tur var inget larm…

fast jag tror att grannen mittemot var lite irriterad över att få kliva i snön när han skulle in i sin inplogade bil.

matte o jag skulle kört till affären o handla idag.. men..

matte tittade på bilen o sa.. nepp.. vi behöver nog inte nåt i affären just nu.

nä sa jag.. glodde på snövallen mot bilen.. jag förstår.. men vill du så kan jag ploga.. jag vet ju hur man gör.. nänä sa matte.. du är så söt ändå.. behöver inte slita ut din lilla nos..

Har ni tänkt på en sak.. det är jättelätt att spåra i snö…. jag kom på det i morse när jag tog med matte ut en sväng… ja jag tog sovmorron idag oxå.. orkade inte gå upp med husse..

jo man kan spåra i spåren.. coolt.. vi hade på vissa ställen snö över mitt huvud o vissa var bara nosdjupt..

haj o gobaj.. nu ska jag gå o kolla i stora fönstret om jag kan skälla på nån som går förbi.. sen ska jag vila

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: