Välkommen hit till min blogg -

torsdag 7 januari 2010

Ruggigt kallt idag..

jaha.. det är jättekallt ute o jag var tvungen att ta en tidig morronsväng på gräsmattan med husse..

hmm

ja jag var tvungen att tassa upp tidigt för att husse skulle komma iväg till jobbet.. jag litar ju som sagt inte på att domkan klara sej själv..

så ut med husse .. o jisses va det var isigt om tassarna.. ja sa husse.. det är kallare än 10 minus idag..  så det gick undan .. sedan när jag fått iväg husse till jobbet skuttade jag upp i sängen .. la mej hos matte o försökte få upp värmen..

o vad händer då??!!

jo matte kliver ur sängen .. går ner o startar vattenkokaren.. hmm.. kaffe .. redan??!! ja sa hon.. jag är ju vaken..

hmm..

ja jag började förstå.. hon var inne i nåt nytt projekt igår.. satt med näsan mot datorskärmen först o sedan åkte pärlorna fram.. jaja.. då vet jag ju var jag har henne.. hon lär inte vilja gå ut alls idag.. …..

jag får väl lura ut henne.. måste ju leka lite i snön.. om det blir varmare ute vill säga..

nu ska jag krypa till kojs..

haj o gobaj.. leverstapaj….

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: