Välkommen hit till min blogg -

tisdag 26 januari 2010

AjAJaJAJ

idag var det iskallt om tassarna.. men man är väl snabb..

naturligtvis så smet ju husse på larm precis när jag skulle gå ut..

fast..

man är väl en hund som kan knipa.. så jag gick upp o la mej hos matte o somnade om.. tänkte att det kanske blev varmare när hon skulle upp..

men hallå.. då körde hon igång tv.n o la sej på spikmattan.. hmm.. jaja.. vill hon leka fakir så får hon göra det.. jag tänker inte ligga på spiken.. kan ju få tovor i pälsen av det..

sedan verkade matte så otroligt pigg.. jag låg o lyssnade på henne lite.. hmm.. hon snörvlade inte.. jisses.. vad händer. så jag sträckte mej o glodde på henne.. jo hon var vaken.. o såg.. hmm.. nästan pigg ut..

hmm.. detta bådar inte gott alls.. o mycket riktigt rätt som det var så kravlade hon sej upp och klädde på sej.. jag bara stirrade..

MEN HALLÅ.. matte… hallå.. klockan är inte ens halv 8.. vad sysslar du med..

kaffe muttrade hon.. kaffe.. sedan stapplade hon nerför trappan.. o fixade iordning kaffekokaren.. jag satte mej lydigt vid dörren o väntade.. sedan kollade hon hur kallt det var ute..

WOW sa hon .. nästan 15 minus.. o sedan tog hon jacka schal o vantar. o satte kopplet på mej.. o drog ut mej..

o då var jag snabb.. gjorde allt jag behövde på nån minut sedan drog jag in henne igen.. jisses.. hennes jacka prasslade.. o det knirkade lite när hon gick.. ahh.. det var i snön.. trodde ett tag att det var hennes leder som lät..

jaja.. in o se till att matte fick i sej kaffe.. o starta datorn..

kallt ute muttrade hon.. kallt.. jaja sa jag.. varmt inne o kaffet är varmt.. sätt dej nu ner så jag vet var jag har dej..

nu ska jag vila lite.. i soffan på täcket.. för imorron kan det bli riktigt roligt.. husse sa att det skulle bli snö.. tjoho.. kan det bli årets sista snödagar???

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: