Välkommen hit till min blogg -

måndag 11 januari 2010

härligt väder idag

redan i morse började jag bearbeta matte.. oj va pigg du ser ut sa jag till henne gång på gång.. till slut så sa jag.. att jag var jättenödig.. borde kanske gå en sväng så jag blev av med lite julahull… ja jag har samlat på mej en del.. det är nog tack vare kvällsfikan.. jaja sa matte o letade upp ett par lite tjockare byxor.. men det får gå snabbt .. ja sa jag.. o sedan pekade jag på hennes gå skor.. ta dom.. hmm sa matte.. så du har täånkt att gå en sväng??!! mm sa jag.. jag såg Mogge gå förbi innan så jag tänkte kolla om jag känner lukten av honom..

matte fick på sej kläderna.. skorna .. o jacka o schal.. o tog nycklarna.. o vantarna..

hrm sa jag.. du har inte glömt nåt??!!
ahh sa matte.. släcka lampan… ÖHH men hallå.. jag då??!! Åhh sa matte.. skulle du oxå med??!!

ja naturligtvis.. inte vågar jag väl släppa ut henne o spåra Mogge… hmm..

ja vi kom ut i allafall matte låste o larmade .. o sedan klev vi iväg.. ja jag klev med stora steg.. matte hade ju gåskorna o dom visade sej vara lite hala så hon kasade efter.. hehe.. precis vad jag planerat.. matte muttrade nåt om att hon tagit fel koppel.. att jag skulle haft inte-dra-selen på mej..

sedan.. hmm.. sedan fick hon fäste med fötterna o styrde mej åt . fel! håll…

vi gick en sväng dit hon ville.. så berättade hon att hon pratat med Mogges matte innan o han hade lekförbud..

WOW lekförbud sa jag.. va har han hittat på??!! ätit upp nåns strumpa??!! nä sa matte..hanhade nog bara sträckt sej… men när han blev bra så skulle vi få leka..

ok sa jag..

sedan tassade vi vidare o när vi gått runt kvarteret så gick vi bak på gräsmattan så att jag fick springa av mej… härligt.. jag körde ner nosen i snön o lekte snöplog.. matte skrattade åt mej o sa att jag var cool.. klart jag var cool.. snön var ju iskall..

nu ska jag lägga mej o vila .. matte har lämnat soffan o sitter i matrummet.. o bygger hemsida..

titta här : Hemsidan  där finns en avdelning med roliga historier oxå.. så hon sitter själv o glor rätt mycket o skrattar..

jaja..

nu mot soffan

Coky

Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: