Välkommen hit till min blogg -

söndag 31 januari 2010

jaha.. då var det dags igen..

ja för lite snö menar jag.. jisses.. jag börjar faktiskt bli lite trött på snön nu,,, det är lite jobbigt när man är ute o springer o har kul o rätt som det är så har man platåtassar.. hmm.. ja jag menar .. man blir liksom lite större.. på höjden.. det liksom växer under tassarna.. det värsta är att det klumpar sej mellan tårna.. det känns rätt läskigt..

inatt har det kommit .. enligt husse.. en halv decimeter ungefär… husse har varit ute o skottat lite.. jag var först ute och visade var han fick skotta.. o var han skulle låta bli…

jag var snäll.. sa åt honom o ta lite på uteplatsen.. katterna fick ju kliva i hög snö när dom skulle in… drog in lite snö på det viset när dom skrapade magarna i snön…

I går så tvättade dom huvvet på min minste medlem i nynäsgänget.. ja dom döpte honom.. fina namn fick han.. han har samma födelsedag som min husse har.. fast det skiljer en massa år..

jag har haft ett par lugna dagar .. husse har som vanligt skött sej själv och matte.. ja hon plockade fram lite pärlor som hon suttit o sorterat.. det är bra terapi för henne.. o det tar tid.. speciellt om man passar på o blanda lite när hon vänder sej bort…

nu ska jag spana på katterna.. dom har fått mjukmat… o p-piller.. ja .. vi vill ju .. hmm.. husse o matte vill inte ha kattungar.. jag skulle inte tacka nej till fler o jaga..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: