Välkommen hit till min blogg -

fredag 8 januari 2010

hur kallt kan det bli….

jisses va kallt det var ute i morse.. o jag drog ut i det längsta med att gå ut med matte..

husse fick åka till jobbet själv.. jag satsade på att hålla fast matte i sängen o låtsas att vi sov..

jag la mej lite över henne med min mage mot hennes rygg o min kind på hennes.. stoppade in mitt öra lite i hennes så det skulle dämpa alla ljud.. mysigt..

fast.. hon ville gå upp efter en stund.. så jag fick ta med henne ut på en snabbis…. o sedan in igen i värmen..

det står i tidningen idag att strömmen kanske tar slut idag?!! jisses då.. hur ska matte då kunna diska i sin diskmaskin??!!  knappast med värmeljusen hon är så flitig med att använda…

nu har solen gått upp o det verkar bli kanonväder ute.. tur vi har fönster för det är väl enda sättet att njuta av den solen.. jag tvivlar på att jag kan få matte till att stå o sola sej ute idag.. det är nästan 14 grader kallt..

jag tror jag ska gå ner o lägga matte i soffan o lägga täcke över henne… o sedan lägga mej o hålla fast henne..

matte är väldigt frusen av sej… ja.. jag är lite frusen jag oxå.. men det är för att jag är klippt…… o jag tycker att det är mysigt att ligga i soffan med matte.. eller.. ja jag brukar ligga i hennes knäveck o hålla i hennes ben… med halva mej…..

haj o baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: