Välkommen hit till min blogg -

onsdag 6 januari 2010

Snöbus

jippi va kul det är med snö…. det är tur att husse är nästan ledig så jag kommer ut o leka.. han är så lättlurad.. går på det varje gång.. matte är hårdare där.. går man ut så ska man vara nödig.. i alla fall varannan gång..

i morse var jag ute med husse.. härligt.. sedan skulle han iväg så han klampade in… ja matte var lite irriterad på honom.. för han hade skor på fötterna.. han skulle bara in o hämta nåt o jag passade på o jaga en katt .. ja kattfan ville ha eskort nånstans o jag antog att det var till ovanvåningen för det var dit jag följde med henne..

när jag sedan kom ner igen så var ytterdörren helt öppen o ingen sa åt mej att stanna kvar i hallen

så…

jag passade på o sticka över till Mogge .. tänkte att vi kunde leka det var ju ett tag sedan o jag hade ju varken matte eller husse med mej som var ivägen..

hmm..

matte o husse??!! jisses.. tänkte inte på dom.. jag slarvade helt enkelt bort dom.. bägge på en gång.. jisses.. jaja..

jag hann till Mogges uppfart. men .. hallå… dom hade stängt grinden till deras baksida..

jaja.. husses kom ifatt mej där.. så jag fick gå hem med honom igen.. att man aldrig kan gå nånstans utan att ha nån av dom hängande efter??!! att dom aldrig kan klara sej..

när vi kom in så fnissade matte men sedan började hon prata lite allvar med mej.. och husse..

tänk om det kommit nån bil??!! det tänkte ni inte på.. dom kör som galningar här .. o ni kunde blivit påkörda.. man springer aldrig över vägen utan o se sej för.. jisses va hon gick på.. hon hade tydligen inte fått nåt kaffe än.. hmm

jaja.. nuhar jag fått iväg husse till brandstationen o matte i duschen.. nu är det lugnt o ro ett tag.. så..

jag ska nog passa på o vila mej för jag har sovit oroligt i natt.. jag fattar inte varför kattfan ska ut mitt i natten.. Mysan går ut på kvällen,, hon är en riktig utekatt.. ligger bara inne på dagarna..

nu ska jag vila

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: