Välkommen hit till min blogg -

onsdag 20 januari 2010

Snö .. igen??!!

tar aldrig denna vintern slut.. ??!!

jag skulle gärna vilja lägga vinterpälsen nu tack…….

fast det är rätt roligt att busa i snön.. jag brukar leka snöplog.. ska be matte filma mej nån dag.. så ska ni få se hur jag bär mej åt..

nu fyller snart Saga 3 år. och jag 2 år.. va tiden går… jag hinner ju inte alls med.. Matte säger att det är otroligt så fort tiden går..

vi satt o kollade lite gamla foto innan från tiden när jag var liten.. hmm.. hon visade bland annat foto på kycklingbenet jag satte i mej som liten valp.. hmm.. otroligt vad jag kunde svälja undan på den tiden.. GLÖM DET!! sa matte varnande.. du ska bara inte tänka tanken om att kolla om du fortfarande kan..

hops.. nä kanske inte så smart…

tänk för ett år sedan var jag hos veterinären och spelade bort nåt.. hmm.. konstigt.. jag har inte ens saknat dom.. jag kan liksom sitta bekvämt..

ja sa matte.. det finns fördelar o nackdelar.. aha.. sa jag.. o det är??!! det tar vi en anan gång sa matte…

Min matte är genom förkyld fortfarande.. hon orkar göra mindre än vanligt.. hmm.. typ inte så mycket alls….så jag får ta det lugnt med henne..

husse fick jag i allafall iväg till jobbet i morse.. fast.. när han kom hem o vände innan han skulle iväg på övningen så märkte jag att han fortfarande inte är helt bra.. hmm.. får nog ta det med dom på hans jobb.. jag kan juinte ha honom hemma o sjuk stup i kvarten.. dom måste lära sej o vara rädda om  min husse… ska han vara hemma ska han vara frisk.. då är han mycket roligare..

till och med Mysan verkar lite snorig.. hon har legat o nyst lite idag.. Mjau däremot är precis som vanligt.. men å andra sidan så är hon ju inne även på natten.. bara för att hon vill det.. ja hon ger sej inte förrän vi släpper in henne om hon råkat komma på fel sida av ytterdörren.. hon slår på handtaget så vi hoppar i våra sängar… eller så ställer hon sej vid lilla fönstret i trappan o skrapar på rutan o väsnas..

hmm…

nu ska jag vila en stund innan jag ska .. hmm.. sova..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: