Välkommen hit till min blogg -

fredag 13 februari 2009

Vinterpäls på

jisses kompisar.. idag var det ju isande kallt ute.. tur att matte glömt saxen i husvagnen så hon inte har klippt under mina tassar. jag behövde verkligen den isoleringen.. men det gäller att inte så stilla för länge för då klibbar stråna under tassarna fast i isgatan...

nu skulle det nästan vara läge att det kommer snö... då hade den väl ändå inte smält.......

Matte säger att det kanske kommer snö... hon känner i kropp o knopp att det är på gång.. hmm. o hur kan hon känna det??... jag såg nog att hon sneglade på danska DMI innan hon sa det... men det är klart.. kylan gör väl sitt till... allt flyter liksom sakta i kyla.... hmm.. allt är slött i kyla... bara jag som verkar ha energi..

ingen av katterna verkar vilja leka med mej.. fast jag leker rätt bra med mej själv..

matte har hjälpt mej o packa .. en tuggering o en burk mat... ja det är torrfoder i en yoghurtspann.. jag ska ju åka till min människosyrra idag.. o sova över!!! hon o Stein ser framemot det.. o matte är lite nervös... men Linda berättade för mej att matte är sån... har alltid varit sån... när hon var hos sin dagmatte. jag menar dagmamma när hon var liten så ringde matte dit många gånger om dagen för att kolla att allt var ok.. ända tills dagmamman sa åt henne att sluta ringa för Linda saknade inte henne.. hon hade för mycket att göra.. många o leka med..

fast jag kommer nog inte ha många o leka med.. jo.. katterna.. Alien o Diablo.. jag tänkte försöka se om dom kanske vill leka med mej..

Linda har lovat att jag får ligga både i soffan o i sängen... hmm.. undras om hon har en sån säng man kan hoppa i.....??!! ...

nu ska jag sova lite igen så jag orkar vara uppe jättelänge i kväll

haj o gobaj.. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: