Välkommen hit till min blogg -

måndag 23 februari 2009

Biiiiig trouble

hmm.. att man aldrig lär sej... jag hade sååån energi.. var ju tvungen att få utlopp för den.. o nu har jag så att säga fått stort problem..... biiiiig trouble...  jag väckte matte!!??!!??!! jisses.. måndag morgon... hur kunde jag vara så knäpp.. jag upp henne vid den tiden.. jaja.. jag skyller på kattfan.. hon retades o jag var bara tvungen att se till att hon var på sin plats.. uppe på garderoben i sovrummet.. det krävdes en hel del vallande för att få upp henne där.. o jag var mot slutet tvungen att stå i mattes säng.. hmm.. tyvärr så stod jag på matte. hmmmmm.... illa illa... man bör nog inte väcka sin matte på det viset.. men ok.. nu är hon uppe o kanske hon kommer att landa i soffan idag.. hon har fått sitt kaffe ... ser rätt lugn ut för tillfället... håret börjar lägga sej.... fläckvis..... resten.. det vill säga det mesta.. står åt så gott som alla håll... hmm.. dom stråna borde itne stå.. dom borde hänga... jaja.. hon repar sej säkert framemot dagen.. jag får väl ta ut henne o se vad vädret kan göra åt eländet...

I går hade jag storfrämmande.. det var lilla Mitzy från göteborg.. vilken läcker liten smula...

DSC01024

visst är hon fin... hon är jättegammal men väldigt smidig.. tyvärr var hon lite skakis.. hade varit hemma hos Skipper.. min energirike polare softisen ni vet..  han hade kört helt slut på henne.. så jag lät henne bara tassa omkring här .. jag tror hon trivdes.. när hon väl kom in.. hon satt först i bilen o kurade.. men det gjorde absolut ingenting ... för då fick jag lära känna hennes matte o husse.. jisses vilken kille han är .. hennes husse.. vi fann varandra direkt.. jag satt sidan om honom lite när vi fikade.. han var jätte snäll.. bjöd på mej o kelade med mej..  Mitzyz matte.. jag smakade lite på henne... men.. Änglamora!!! hon smakade inte som en groda..... hon kelade oxå med mej o jag stod lite i hennes knä oxå med framtassarna.. men bara lätt.. för hon har lika ont som matte i sin kropp..

på kvällen tog jag med matte ut en liten sväng.. det var så vått på gräsmattan så vi fick gå en bit på gatan i stället.. hon gick jättefint.. gnällde itne det minsta.. men.. det blev ingen lång runda.. bara bort runt hörnan o omigen.. men.. tja det kvittar för jag var jättetrött själv.. när vi gick förbi Märta så var hon oxå ute o kvällskissade.. hon är en trevlig tjej.. tjejen i huset intill....

nu ska jag försöka få ner matte i soffan så jag kan få vila lite..

haj o gobaj... leverpastaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja! du är en riktig bushund, det gillar jag. Mattar brukar bli lite arga ibland, men det brukar som tur är gå över ganska snabbt.

Ullas Bloggar! sa...

Ojdå har du gjort bort dig, vi får fösöka hitta ett knep . Som du kan använda ....försök med Therese får du se. Matte diggar henne. Annars kan du köra med hennes smabo A det går bra med. Han har gener i Skåne!!! Jaså hade Mitzi´s matte duschat sig?? Efter som du inte kände grodsmaken? Nej Coky nu var jag inte snäll, hon heter Gun-Britt det blev GB. Sen träffa hon mig och då blev det Grodan. Efter en liten figur som fanns när matte var liten Grodan Boll. Hajar du?? Klart du gör......... du är ju bara så goooooooooooooool Kram Änglamor