Välkommen hit till min blogg -

fredag 20 februari 2009

Fredag

jaha.. så var det fredag igen.. härligt.. i morse kände jag för en sovmorron så jag såg till att matte somnade om innan hon kom upp.. ja hade hon somnat om när hon kommit upp så hade det kunnat gå illa.. hmm.. vet ju aldrig var hon landat då ju.. o jag hade kanske fått kliva över henne när jag skulle till matskålen.. illa illa...

ja hon stannade i allafall kvar i sängen.. o jag oxå...

när hon väl vaknade.. hmm helt för tidigt för min del.. om nån bryr sej om vad jag känner..  drog hon upp rullgardinen.. stönade o sa.. urk.. ännu mer snö.. kissnödig.. klädde på sej o travade ner till toa.. aha.. tänkte jag.. en sån dag i dag.. jag såg att hon gick lite illa.. som på varma stenar... ont under fötterna.. det betyder att jag vet var jag har henne idag..

så jag tog det bara lugnt.. låg kvar o mös en liten stund.. pillade navlen o begrundade min krympande lille påse under svansen.. hmm.. hur kunde jag spela bort såååå dyrbara saker.. jaja.. efterklok kan man vara ju.. strunt samma för jag mår... härligt..

i gårkväll så tog jag ner matte i duschen.. det behövde hon verkligen.. nu luktar hon så gott så gott...vi hade det rätt mysigt i duschen.. härligt o bara sitta där o låta det varma vattnet strila på ryggen..

nu ska jag kolla vilka som går förbi vårt hus.. vi har öppnat lilla fönstret.. så jag har full koll utåt..

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar ha haft en toppenmorgon. Här tog vi det ganska lugnt också, fast matte skulle till jobbet som vanligt. Det var ganska kallt ute idag, så vi har bara tagit småturer. Det blir ju så kallt om tassarna.