Välkommen hit till min blogg -

fredag 6 februari 2009

regn!!??

jaha... o vad var det nu för lönt med att vi fick lite snö när det genast blev tö???? haha.. där rimmade jag..

det är ännu en tidig morgon denna veckan.. jisses.. det är fredag igen!!?? i morgon slipper jag gå upp o se till att husse kommer ut på morronkisserundan o sen till jobbet...  lördag det betyder sova lite längre nämligen...

igår när vi hade snö så var jag ute o busade.. matte sa att det var synd att hon inte hade filmkamera med sej ut.. hmm.. tror hon att jag hade jönsat mej så då eller??!!  jag körde runt på gräsmattan så jag hade massor av snö framför nosen.. coooolt.. jag låtsade att jag var en snöplog.... o det var lagom svalt mot pälsen på halsen .. härligt!!! går man med tratt hela dagarna så är det jätteskönt att svalka av sej lite..

fast....

idag är det nog inte att tänka på... kommer mer snö muttrade matte.. kommer mer.. var inte orolig..... kommer säkert jättemycket till...

jaja.. förra året var det snö i slutet av mars... för det kommer jag ihåg.. för det var jättemycket snö när jag flyttade hit till min matte o husse... 

idag ska jag ... vila har jag tänkt mej.. måste ju vara utvilad i helgen när husse är hemma...  jag tror inte det blir några problem med att få vila .. för matte ser lite risig ut.. eller... hmm.. tja hon ser nog ut som vanligt.. håret åt alla håll utom dit det ska vara... o seg i rörelserna.. o muttrar o gnisslar.. hm.. ja hon är som hon brukar.. nu ska jag trycka ner henne i soffan med kaffekoppen så jag kan få vila i fred..

hmm.-.  mysigt värre ju.. nu börjar det regna oxå .. det slår stora droppar mot stora fänstret.. hmm.. o det låter som om dom dropparna är väääääldigt kalla..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: