Välkommen hit till min blogg -

söndag 8 februari 2009

Så otroligt onödigt!!!

inatt snöade det.. stora härliga flingor.. hur jag vet det??!! jo jag var faktiskt ute.. matte satt o .. ja hon låg på soffan o lekte med pyttedatorn.. o det drog ut rätt ordentligt på tiden.. halv 1 frågade hon mej om vi skulle gå ut en snabb sväng på gräsmattan.. o se det tackar man ju inte nej till..o vad ser vi när vi öppnar ytterdörren??!?!! jo massor av snöflingor i luften.. härligt.. fast.. man skulle varit mer vaken.. så jag kissade o sedan gick vi in i gen.. o i morse när jag tog med husse ut.. på morronkisset.. då ville jag ju visa honom .. o vad händer då?? jo det blaskar ute... det töade med andra ord.. o nu droppar det från taken.. himla kul detta ju.. ska vi få nån vinter så kan vi ju få den nu... varför dra ut så på den??!! fram med snön o låt den ligga en vecka så man tröttnar på den.. o sedan kan den töa bort o allt bli grönt o varmt ute??!!

jag o matte satt nere på soffan innan o pratade om det.. om hur skönt det ska bli när man kan sitta ute o äta frukosten o ha dörren öppen hela dagarna.. åhhhh va jag längtar.. då kan jag se bättre vad som händer där ute.. nu har jag ju bara lilla gluggen i trappan.. o där hänger det handdukar för mer än halva fönstret för att det inte ska blåsa in för mycket... det är jätterent på ett par av trappstegen sedan är det massor av dammråttor intryckta på trappstegen.. hmm.. matte säger att det är mina hårstrån.. men nähä.. jag är ju en cockerpoo.. o vi ska ju inte fälla... hmm muttrar matte.. du är en pudel i cockerpäls o din kostym släpper lite strån.... hmm.. jisses.. betyder det att jag kanske blir nakenhund nån gång??!!

Igår la jag tratten !!!! så himla härligt!!! jag kommer fram överallt o matte säger att jag blivit lite smidigare.. hmm.. konstigt eller??!!

i morse låg jag o snufsade på matte.. fick tvätta av henne ordentligt för det var ju ett tag sedan jag kom riktigt närma... jisses va skit hon hade i öronen!!

nu ska jag se om jag inte kan få fart på nån av våra snoriga katter..

haj o gobaj .. leverpastaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag tycker också att snön kunde få stanna kvar lite. Här där vi bor är det också bara slask. Jag älskar när det snöar, de far jag runt som en virvelvind med nosen i backen. Det är superkul. Tyvärr är det bara jag som tycker snö är kul. Min mamma Summer bara längtar till sommar och värme och jag tror faktiskt att pappa Yoda gör det också.