Välkommen hit till min blogg -

onsdag 11 februari 2009

Jag - en jakthund

jag har jakt i mej.. jag känner det.. för så fort jag känner osen av en katt så spritter det i mina ben o jag skäller så konstigt..

som tidigt tidigt i morse.. strax efter 4 nån gång.. jag härde nåt skumt nerifrån.. tassade ner med husse bakom mej.. o vad hittar jag???!!! jo en katt.. o katten var inte ens vår egen.. o vad gör den lilla otäckingen???!!! jo försöker springa i från oss.. det slutade med att den klättrade på väggen i trappan... letade vilt efter fönstret den tagit sej in igenom.. den läckte!!!!!!!!!!!!!! o TVI vad den osade.. den kunde inte hitta fönstret.. för handduken som hänger för en del av fönstret hade kattskrället dragit ner över hela fönstret.. o jag skällde o ylade.. jisses vilket liv.. jag undrar om grannarna hörde det??!!  jaja.. dom skulle väl ändå upp nångång i dag...

matte lyckades i allafall vakna.. hon tassade ner hon oxå.. o husse började städa.. torka trappan o väggen o svor nästan hela tiden.. jisses vilket ordförråd han har.. jag ska  se om jag inte kan hälla lite såpa i hans mat i kväll.. jisses.. han måste vara svart på hela tungan...

dumma katter mumlade matte o satte sej i soffan.. elaka katter.. stinker muttrade husse.. tvi... osar katt överallt.. där har den gått.. morrade husse vidare.. o där.. kattskrälle... husse var riktigt irriterad. så irriterad har jag inte ens sett honom när matte babblar som mest när dom har lagt sej på kvällen..

vilken början på en dag.. hmm.. o det betyder??!! matte uppe jättetidigt.. jo det betyder soffan så gott som hela dagen.. härligt..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: