Välkommen hit till min blogg -

lördag 21 februari 2009

Poliskontroll

I morse sa jag åt husse att vi skulle gå o handla frukostbullar till frukost.. det nappade han på direkt..

samtidigt så gjorde jag en ordentlig poliskontroll jag så att säga.. besiktigade hela polisflocken.... Jag hade nämligen nosa rätt på att dom har koll här i närheten o träffade rätt på deras frukost... jag fick luktat av alla o kollat så dom hade rätt kläder pickadolla o framför allt att deras radio var kopplad.. jepp.. alla gick i genom besiktningen.. trevliga killar allihopa.. jag småpratade lite med dom alla.. o talade om att dom verkar sköta sej ordenligt.. .. att dom var lediga en stund så dom kunde få sitt frukostkaffe o sedan ge sej ut o jaga bovar igen...

när vi kom till Brödaffären så talade jag om för husse vad han skulle köpa.. såg till att han hade jämna pengar o skickade in honom.. ja jag såg ju honom genom fönstret hela tiden.. så jag såg att han inte handlade nåt onödigt.. hmm han har förmåga att handla en del som inte står på lappen så att säga... börjar misstänka att han skiver med osynligt bläck........ 

sedan traskade ... eller plumsade vi hem i snön igen.. ..

då var det dags för frukost.. o efter frukosten så ska man vila..

ATT00026

här ser ni mej o Mysan ligga o vila i soffan.. vi var helt slut... hon är faktiskt en bra brud mysan.. hon jobbar verkligen för att bli kompis med mej.. vi kan tigga tillsammans i köket o jag får ligga under hennes bord... o hon får ligga i min soffa.. annat är det med Mjau.. hon tar lite mer avstånd om man säger som så..

nu ska jag ner o jaga Mjau..

haj o bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: