Välkommen hit till min blogg -

torsdag 12 februari 2009

Snö o tö

jag blir så trött på detta.. vädret är ju olika för varje gång jag går ut.. rätt som det är så är det vitt ute o rättsom det är så är det bara gegga på gräsmattan..

det går ju för katten knappt att springa 4 varv på gräsmattan innan man blir geggig i pälsen på magen o låren.. hmm.. varför låren undrar ni nu.... jo därför att jag kasar lite då o då i svängarna.. har ni inte sett dom som spelar baseball`?``??

dom kastar sej fram o kasar..

i går tog jag med mej matte ut o gå en sväng.. hon var rätt duktig faktiskt.. denna gångenhade vi inte senilkopplet.. det där med jättelångt snöre.. utan vanligt läderkoppel... bra o använda i bland så hon inte går för långt bort.. hmm.. man kan ju tappa bort henne.. o det skulle ju inte vara så bra för då får ju inte husse o jag middag när han slutar jobba...

Jag vaktade trappfönstret en hel del i går.. jag fattar itne hur främmande katter bara vågar komma in här.. Mjau bevakade oxå... deras matskål.. som står uppe på skänken i köket...  Mysan var synnerligen irriterad... för hon kom ju inte upp till maten..

Mjau låg där på pass från middagstid till lååååångt ut på kvällen... fast jag såg nog att hon låg o sov på sitt vaktpass...

idag har jag tänkt ta det lugnt.. matte ska få spela sitt spel o jag ska hjälpa till att hålla henne sällskap

bajbaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: