Välkommen hit till min blogg -

torsdag 19 februari 2009

Snöplogar

i går så kom jag på nåt nytt.. vi hade ju snö.. säkert ett helt lager av snöflingor.. man tillomed såg att det låg nåt puder på marken...

jag gick runt på gräsmattan på baksidan och funderade.. hmm.. hur länge skulle man jobba om man skulle tina bort snön här...... jaja.. det var ju bara till att sätta igång.. jag rullade o rullade mej.. sedan var jag tvungen att springa mej varm genom att köra lite formel1 .. o sedan rullade jag mej igen.. hmm.. nu efteråt så vet jag ju.. jisses.. hur kunde jag vara så urbota korkad att jag kunde tro att jag skulle kunna töa undan all den snön.. hmm igen....

när jag tittar ut idag så ser jag... hmm.. allvarligt detta här.. TROR NI INTE att det kommit ännu mer av detta vita kalla?? men ok.. det är mysigt de första rullorna i snön.. men HALLÅ!!!! jag inser att jag inte klarar av att töa undan all denna snön.. den har ju dubblat sej sedan i går..  jag ger upp.. jag kommer i fortsättningen rulla mej i snön av ren njutning..  utan några egna krav att jag ska ensam smälta undan snön.. men.. hmm.. jaja.. kanske jag kan lura matte till att hjälpa till.. lägger hon sej ner i snön så tina hon på en rullning upp mer snö än vad jag får rulla 20 varv till

jaja.. det tål att fundera över.. mot korgen.. march... 

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: