Välkommen hit till min blogg -

tisdag 27 juli 2010

jippi.. sommaren kom tillbaka!!

i lördags var det rätt kallt.. ja jag tror att det var i lördags i allafall.. trodde ett tag att det var hösten som kom på besök.. det blåste ju rätt ordentligt.. men.. nu är sommaren här igen…

ihelgen hade det kommit en ny husvagn mittemot oss.. o i går kom det en på platsen nedanför loke.. spännande.. dom verkar vara trevliga.. jag spanade lite i går kväll när vi gick kvällsrundan jag o matte….

i går gjorde jag något jättekorkat… ja inte ur min synvinkel.. utan ur matte o husses… jag jagade katten.. över gatan o till huset nedanför Mogge.. jisses va det gick undan.. trodde inte att hon var fullt så snabb..

o inte att husse var det heller… han var efter mej.. visste inte att han oxå gillade att jaga  katter.. men så insåg jag att han jagade inte katten.. han jagade mej!!

då var det inte så där jätteroligt längre.. utan jag stannade och lät honom ta tag i mitt halsband och sedan gick jag hem med honom..

var lite rädd att matte skulle skälla på honom som sprang ut så där.. men.. hmm.. gissa vem som matte skällde på??!!??!! jo på mej!! Men hallå.. jag jagade ju bara katten.. det är ju en av mina vardagssysslor!! det ingår ju liksom i vad jag har att göra.. och sedan var jag lite irriterad över Mjau oxå. vi hade lite otalt med varandra så att säga…… hon höll mej ju vaken nästan en hel natt med sitt jamande…..

i går kom Zita.. har jag berättat det?? Zita är min schäferkusin… snygg brutta men rätt bitchig har jag hört.. har inte fått nosa på henne för dom är nog rädda att jag ska bli kär!!.. eller att hon ska äta upp mej.. hihi

men jag ska be matte ta ett foto på henne…

visst ja.. jag har fått en ny kusin.. det har jag nog glömt att nämna.. en liten taxfröken.. rätt söt.. har sett henne på bild..  hon äter tydligen svarta skinnsoffor.. hmm.. konstiga matvanor taxar har.. ja jag åt ju handdukar.. så det ä nog inte nåt konstigt med det..

nu ska jag spana på alla nykomlingarna.. verkar vara en hel del som är nya här..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: