Välkommen hit till min blogg -

fredag 2 juli 2010

jisses då…

rostat bröd… matte vänder ryggen till.. o jisses vilket oväsen det blir då…. o matte flaxar o flaxar o rusar o öppnar dörrar o tar telefonen i handen..

men hallå matte!!! inte kan du väl ringa nu eller??!!.. du kommer ju itne höra nåt i detta oväsnet…

matte säger en massa fula ord och jag blir ltie orolig för hennes mentala hälsa.. hon fortsätter att flaxa med ett lock hon fått tag på..

matte säger jag.. vad gör du…. Rostade bröd väste hon.. hungrig.. ja.. men .. det är en viss skillnad på att rosta och att bränna.. matte säger ännu flera konstiga ord.. jisses .. var har hon lärt sej dom orden..dom hade jag inte hört förr..

matte fortsätter o vifta o det ringer i telefonen.. jag tar det skrek jag.. nä sa matte.. jag håller redan i luren.. jag svarar.. men sa jag.. nä du skulle säkert säga fel lösenord helt medvetet.. vet nog att du kollade tv häromkvällen..  på c/o Segemyhr… o säger vi inte rätt lösen så kommer brandkåren.. ja just det sa jag.. Zitas husse jobbar… alltid kul o träffa honom…

det gick fram en signal till…

jamen .. nä sa matte.. hallå vrålade hon sedan i luren.. ja jag viftar.. nä det brinner inte.. bara mitt bröd som brödrosten höll på att –…. hmm.. elda upp…jag har satt tvärdrag.. men hur får man tyst på eländet.. jaja.. nä det brinner inte sa jag.. det är rätt lugnt.. ska står här o vifta .. .. tack.. hej..

matte fortsatte att vifta och tårarna rann.. hon sa ännu fler fula ord….

matte sa jag.. strunta i o vifta.. alla grannarna är vakna … nu…

o du kan säkert skrapa av lite av det svarta..

nä sa matte.. dom ligger ju i blöt i vasken.. men det var nån jag räddade.. innan oljudet började..

så gick vi ut o satte oss på altanen o åt rostat.. hmm mycket rostat bröd med honung… gott. med bröd.. honungen slickade nog matte av innan hon bjöd på mej..

I morse var vi borta vid affären o köpte jordgubbar.. farbrorn som säljer jordgubbarna är jättesnäll.. hanhar leversnittar o bjuder på.. gott gott.. o han snålar inte… stora fina bitar..

nu ska jag vila lite.. är lite trött i huvudet.. efter oljudet från brandvarnaren.. o matte ser lite medfaren ut hon oxå.. jag får nog lägga mej i hennes knä o lugna ner henne…

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: