Välkommen hit till min blogg -

onsdag 7 juli 2010

sommar sommar sommar

det är sommar.. har ni märkt det??

jag är ute nästan hela dagarna och har knappast haft tid att sitta vid datorn..

mina polare är ju här.. mjukisgänget..

Ester är och busar med mej lite på kvällarna.. igår så åt vi kvällsmat tillsammans.. vi passar på när inte Jonna är här.. för hon vill ju alltid bestämma..

men jag tror att Jonna kommer tillbaka ikväll eller i morgon kväll.. bra för jag saknar hennes mattes godbitar..

det är lite tomt på andra sidan.. Shadde o Lisa är inte här.. Ronja är här.. tror jag.. fast henne ser man itne så ofta för hon bor ju långt där borta…

om nån vecka kommer mina kusiner.. havanaiserna.. Figo o Miro.. jisses va jag saknar Miro.. det ska bli roligt när dom kommer..

i går var vi ute och åkte bil… matte köpte en stooooor fisk.. jisses sa jag.. va ska du med den jätten till…??!! äta sa matte.. det är gott..

Gott ??!! sa jag.. det är ju kattmat.. ska du bjuda hem kiseman eller??.. nä sa matte .. men du har nog rätt.. det är mycket mat.. men det var billigare o köpa så mycket än att köpa hälften..

jaha sa jag.. ok.. men då säger jag åt ester att hon tar med sin matte o husse o äter i kväll.. helt ok sa matte.. det ska bli trevligt..

I går kom Tysken… minns ni honom?? han som var som ett gummiband förra sommaren..

han var glad att vara tillbaka.. han gillar campingen.. trevlig kille.. tyckte att jag blivit stor..

i går kom det ett gäng ungdomar.. jisses.. jag skrek högt.. tjejen hade rosa hår och en massa pynt i ansiktet.. men hon var schysst… kom o hälsade på mej.. så nu är hon min kompis.. jag skulle kunna tänka mej att ha samma färg på håret som hon har.. glöm det sa matte.. inte rosa… absolut inte rosa.. åhh sa jag.. för tjejigt?? jepp sa matte.. för tjejigt.. .. skulle du ha den färgen så hade du sett ut som en fjolla.. tjejen passar det men inte en cockerpoo

 

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: