Välkommen hit till min blogg -

torsdag 1 juli 2010

yehaaaaaaaa

nu är det snart semester.. det ser jag på all packning som står överallt.. eller ligger..

jag frågade matte vad det var i alla väskorna som stod i hallen… det är lite pysselsaker sa matte.. hmm.. LITE??!! det är ju en jättestor resväska.. och en mindre o en kasse o en pärmväska.. o en…. jisses..

o du har tänkt göra på semestern frågade jag henne

sola bada o dricka pina colada??? matte spände ögonen i mej.. oj.. nästan så jag skakade.. hehe

o vad vet du om nåt sånt??

om vaddå sa jag och såg väldigt frågande ut,.. sola o bada?? ja sola gör jag när solen är framme…, bada det gör jag.. ehh. räknas duscha till det??

ähh sa matte.. var har du fått det där om pina colada ifrån.. men det lät gott..,

Marcolio sa jag.. gillar faktiskt honom.. sett honom på tv…

men till saken.. vad har du tänkt göra i sommar??!!

ja sa matte.. du har nog rätt.. förmodligen bara sitta o njuta.. men ifall att jag blir pysselsugen. så har jag det med mej.. jag tog garn oxå i år.. om jag skulle känna för att sticka lite.. aha sa jag.. har du pärlorna oxå med?

NÄ.. jisses.. dom glömde jag sa matte o blinkade lite,… hmm sa jag.. inget roligt att pärla??.. jodå sa matte..men jag har lite i ett av skåpen i husvagnen.. om jag skulle bli lite sugen… o jag har färg o lite änglar o måla oxå…

jaja du har tänkt på allt sa jag till matte.. utom hur husse ska få plats med allt i bilen… det får plats sa matte.. husses öl får stanna hemma i värsta fall.. finns så mycket öl på campingen ändå…

mm mumlade jag.. DET går han ju säkert med på… hmm sa matte.. tror itne han tänker så mycket på det just då.. du får uppehålla honom så gömmer jag ölen i garaget när han ställt ut dom i bilen..

Vänta!! snart tillbaka..

såja.. nu var jag här igen… Mogge kom förbi.. var tvungen o snacka lite med honom..

var var jag nu.. jo..

ähh.. jag ska nog inte fortsätta med att fråga ut matte mer om hennes packning.. då kanske det rent av blir mitt gott som får bli hemma..

nu på morronen så var jag nere i källaren o duschade av matte… ja jag passade på att duscha själv oxå.. i mitt nya lavendelschampo..härligt..

nu ska jag vila lite.. tror jag ska gå upp i mattes säng.. jag är fortfarande ltie fuktig på hasorna o maggen.. o öronen.. man torkar sej så bra i mattes säng

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: