Välkommen hit till min blogg -

måndag 26 juli 2010

Dusch kattmat o yogamattan

i förrgår så tog jag ner matte i källaren.. tyckte att det var dags för en dusch.. o det var härligt.. ja det verkade matte oxå tycka.. fast hon pep o gnällde o stånkade o pustade.. hon tycker att det är så jobbigt att tvåla in mej.. ligger o kravlar på golvet.. som … nä.. det tänkte jag inte skriva här..

sedan på kvällen den dagen så var vi hos Figo o Miro.. vi jyckar åt korv.. o jisses.. !!?? på det stället äter vi hundar nästan först!!!!!! läs och lär!!!!

vi slapp o vänta på “vår” tur.. fick äta när maten var ljummen o inte kall.. härligt.. delicat så att säga..  det serverades grillad korv. folket skulle äta kattmat.. först åt dom nåt med skal på .. musslor sa dom visst att det hette.. såna man hittar på stranden.. som kan lukta otroligt illa… först stod våra hussar vid diskbänken o knackade på skalen o skrek hallå!! sedan var det trångt vid spisen när skalen skulle ner i grytan. o sedan hällde dom vin över eländet.. o dom rörde flitigt o glodde på skalen.. ett par plockade dom upp o sa.. döa.. jaja.. väck med dom… där är gott om dom ändå…

sedan satte dom sej vid bordet o plockade ut kattmaten ur skalen.. glodde på maten o sen på varandra.. o tuggade.. jisses va dom tuggade… faktiskt gott utbrast dom en efter en.. mm.. helt ätligt sa matte.. jaja. hon kan ju tugga i sej det mesta..

o det var då… då som vi fick korven… när vi ätit upp så hämtade Figo o Miros husse foliepaketen.. från grillen..

det luktade. hmm.. doftade väldigt gott.. o dom åt med god aptit.. vi jyckar hade lagt oss för att vila..

sen efter en stund var det godisdags.. o det var verkligen gott.. jag imponerade på alla med att snällt vänta på min tur.. ok.. jag dregglade en hel del.. men det får man ta..

i går var vi o handlade lite.. ja matte gjorde det.. en jättestor kasse på apoteket.. bra o ha sa hon…

men på kvällen.. vid halv 9 tiden.. då åkte yoga mattan fram.. jisses. vid den tiden.. jag stod o sov när matte klippte mej på benen.. jag ville inte alls vara med.. hon var sååå otroligt jobbig..

under tassarna o längs med benen.. måste sa hon.. ähhh sa jag lägg av o pela på mej nu va….

bara lite till.. tar uppe på nosen.. ok sa jag .. det är rätt mysigt.. o sedan gav hon sej på o tunna håret lite i ansiktet.. stopp muttrade jag.. nu räcker det.. men sa matte.. nä sa jag.. nu vill jag gå o lägga mej..

jaja sa matte. ok.. du ser ju rätt så trött ut.. mmm sa jag…

nu har jag annat o göra .. haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: