Välkommen hit till min blogg -

söndag 1 augusti 2010

Borta bra men hemma bäst??!!

eller??!! vet inte riktigt.. i går var det helt ok..men just nu sitter kattfan på min plats i soffan o bräker.. jisses va jobbig hon är

igår åkte vi som sagt hem.. från husvagnen.. synd tycker jag.. men jag hann med att kela o busa lite med Ester innan vi åkte.. hon kom över till oss.. tog med sej sin matte så min matte hade nån o babbla med..

när vi kom hem så hade grannen.. ja Märta.. fest.. ja kanske inte Märta utan hennes människobror..

bra musik spelades.. och det var lite mer underhållning.. dom sjöng o hade jätteroligt.. lät det som.. men sedanhelt tvärt … tio i elva.. tjoff.. knäpptyst.. aha sa matte dom drar nog in till stan.. inte ett ljud vi hörde sen.. så det var bara att gå o lägga sej..

o vad händer då??!!

jo då kommer kattfan o jamar.. nä sa husse.. lägg av.. o matte hon snarkade.. jag stirrade på husse.. att du vågar husse.. nää sa husse.. jag sa till katten.. inte till matte..

nä sa jag.. men jag var inte säker.. trodde du tuffat till dej i sommar.. nää sa husse.. det finns gränser för vad man bör o vågar…

idag ser det ut att bli lite ofint väder… så jag ska nog ligga på soffan hela dagen.. om nu kattfan behagar flytta på sej

haj o gobaj.. leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt Coky... de drog in till Helsingborgsfestivalen. Jag tyckte också det var rätt skönt. Det var lite jobbigt att hålla koll på alla som besökte toa stup i kvarten. Men... visst hörde jag dig hojta något när husse och matte var ute och städa tältet (med ficklampor som belysning)?? :-)
Hälsningar från gammeldamen Märta