Välkommen hit till min blogg -

tisdag 24 augusti 2010

Ny polare

jag tog ut matte en stund innan.. vi gick bort till containrarna.. ville inte gå med henne för långt för hon ser lite krasslig ut idag… oxå..

när vi kom till gräsplättarna så såg vi en hund med sin matte.. det var en pappilon modell lite större.. han var rätt kaxig.. skällde hela tiden på mej..

han heter Sigge och är 3 år gammal.. och en pappilon .. vi nosade lite på varandra o små skällde lite.. han berättade att han sett mej tidigare .. från sitt fönster. o att vi nog kommer att träffas fler gånger.

men sedan började det regna så jag drog vidare med matte och Sigge joggade hem med sin matte

jag skyndade mej att göra vad jag behövde.. lika bra o göra det på bortaplan.. matte plockade väluppfostrat upp i en påse o vi gick hemåt.. men då hade det slutat o regna..

oj. på tal om att regna.. jisses va det regnar nu… Matte fick stänga dörren för jag började bli våt om tassarna här inne..

nu ska jag lägga mej i soffan o mysa med min matte

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: