Välkommen hit till min blogg -

lördag 7 augusti 2010

Rackarns

ja rackarns grannar säger jag bara..

här ligger man o sover så gott… så BANG BANK… nån som hamrar!!!…

klockan 7 en lördagsmorron.. jisses!! snacka om att stå upp i sängen.. eller studsa… jag för min del for upp och började skälla.. efter kom husse…

vilken kalabalik.. matte låg kvar i sängen o svor.. lördag muttrade hon.. vad sysslar dom med.. hamrar sa husse.. dom spikar nåt..

men hallå sa matte.. vid denna tiden.. mm sa husse… hade väl inte nåt annat o göra … o var väl ändå vakna..

jag o husse kröp ner i sängen igen..

jaha.. sa matte.. o då var det synd att vi skulle få sova??!!

jag försökte stoppa in öronlapparna i öronen.. men det funkade inte.. så när matte gick upp så följde jag efter.. o sen steg husse oxå upp…

jag har haft fullt upp de senaste dagarna… jag har hjälpt matte o städa lite … allt går ju i slowmotion när det gäller matte.. men jag har försökt styra upp det hela… inte så lätt.. men..

vädret har varit lite si o så.. lite sol… på kvällarna.. o regn lite då o då…

nu ska jag äta frukost..

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: